ALO! SAZNAJE Oprez! Na podmukao način nas varaju proizvođači ove namirnice! Dva puta razmislite pre nego što sa njim odete na KASU!

Dobro se informišite!

Prodavnica
Prodavnica, Foto: Tanjug/Filip Krainčanić

Bogosavljević: Javna je tajna da neki proizvođači čaja koriste ostatke šipurka koji je prethodno iskorišćen u proizvodnji džemova i pekmeza, čime je u velikom delu izgubio vitamine

Sa kutija čajeva koji su izloženi na rafovima u domaćim supermarketima agresivno nas mame slike raznog voća, a svako ko malo bolje pogleda deklaraciju ubrzo shvati da je ambalaža samo šarena laža!

Naime, po sitno napisanom opisu sadržaja većine voćnih čajeva može se zaključiti da voća ima samo u tragovima, a da preovlađuje miks biljne mešavine.

Tako se u kutiji čaja od brusnice poznatog proizvođača nalazi 35 odsto cveta hibiskusa, 19 odsto jabuke, dok brusnice, kojom je išarana ambalaža, ima samo jedan odsto ploda i 10 odsto njene arome. Isti slučaj je i sa čajem od borovnice, u kojem se nalazi osam procenata arome tog bobičastog voća i samo jedan odsto njegovog ploda, dok ostatak sadrži šipak, divlju jabuku, zovu i hibiskus.

Čaj koji se prodaje pod nazivom „crvena pomorandža“ sadrži aromu tog voća i samo sedam odsto njegove kore.

Ipak, kako za „Alo!“ navodi Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, uskoro bi mogla biti spuštena rampa na promet čajeva koji se reklamiraju kao voćni, a da to zapravo nisu.

- U pitanju je čisto prevarno oglašavanje i kršenje zakona koje je godinama prisutno u Srbiji. Novi zakon o zaštiti potrošača nalaže da Ministarstvo zdravlja kontroliše deklaracije na pakovanjima čajeva, ali i dalje se prodaju oni koji se reklamiraju kao voćni, a u stvari sadrže više svega drugog u odnosu na voće koje je istaknuto na pakovanju. Ipak, mi ćemo uskoro predložiti da se usvoji pravilnik kojim će se za svako prevarno oglašavanje izdavati prekršajni nalog, pa će proizvođači morati da ogovaraju za obmanu potrošača - ističe Papović.

Prodavnica
Prodavnica, Foto: Tanjug/Tanja Valić

Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača navodi za naš list da su biljni čajevi koji se kao voćni prodaju u srpskim samoposlugama samo kap u moru proizvoda čija deklaracija nije u skladu sa nazivom pod kojim se stavljaju u promet.

- Čajevi su izuzetno osetljive namirnice jer se podrazumeva da imaju i određeno lekovito dejstvo. Baš iz tog razloga, voćni čajevi ne bi smeli da se prodaju pod tim imenom, jer zapravo i ne sadrže voće. Javna je tajna da neki proizvođači čajeva koriste ostatke šipurka koji je prethodno iskorišćen u proizvodnji džemova i pekmeza, čime je u velikom delu izgubio vitamine. Ipak, čajevi su samo deo onoga što se ne deklariše pravilno. Naše istraživanje od pre dve godine je pokazalo da 65 odsto prehrambenih proizvoda koji se prodaju u srpskim marketima nema ispravnu deklaraciju, što je poražavajuće - navodi Bogosavljević.

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi