Autoput auto-put
Alo!/Rajko Ristić
Autoput auto-put

Alo!/Rajko Ristić

Autoput auto-put, Foto: Alo!/Rajko Ristić

Vožnja uz korišćenje "auto pilota" biće moguća samo na autoputevima, i samo kada se vozi u koloni.

U okviru akcionog paketa "autonomna mobilnost " biće omogućeno da se sklone ruke sa volana, ako je u vozili instaliran "asistent za praćenje trake", saopštio je ministar saobraćaja, inovacija i tehnologije Norbert Hofer.

Vožnja uz korišćenje "auto pilota" biće moguća samo na autoputevima, i samo kada se vozi u koloni, jer kod promene trake vozač mora ponovo preuzeti upravljanje.

Vozilo, takođe, mora imati ugrađen sistem za deaktivaciju u slučaju potrebe.

Isto tako novo pravilo dozvoliće i autonomno parkiranje vozila, bez prisustva vozača u kolima.

I tu postoji začkoljica, a ona je da se vozilo, prilikom parkiranja, mora nalaziti u vidokrugu vozača, a i automobil se ne sme kretati brže od 10 kilometara na čas.

Ministar Hofer namerava da uloži 65 miliona evra narednih godina u izgradnju takozvanog autonomnog saobraćaja, sa ciljem da Austrija bude među vodećim zemljama u Evropi kod teme "autonomna mobilnost".

Pročitajte još:

Pored toga Austrija planira i da uvede potpuni autonomni železnički saobraćaj.

Vozovi bi tada mogli bez mašinovođe da se kreću, a prvi test " Open rail lab " pokrenut je u pokrajini Burgenland.

Hofer smatra da će autonomno letenje brže biti rasprostranjeno nego autonomna vožnja.

Preneo je da je lično već leteo dronom, rekavši da to funksioniše, ali da za ostvarenje autonomnog letenja nedostaje odgovarajući pravni okvir.

 

Komentari (1)

lala linz

17.11.2018 10:41

pored svega toga,austrijanci su jako loši vozači.a sa ovom automatikom, ne smem ni da pomislim šta će svega biti