Granica, gužva
AMSS
Granica, gužva

AMSS

Granica, gužva, Foto: AMSS

 

* Na određenim tačkama u Srbiji je večita gužva

* Jedini izlaz iz Kraljeva je nadvožnjak koji je gradilište

* Na Ibarskoj je najgore

 

Naime, nadvožnjak je jedini izlaz iz Kraljeva ka Ibarskoj magistrali, i preko kojeg dnevno prođe 10.000 vozila. Radovi su krenuli još od aprila 2018. godine, a iz "Puteva Srbije" najavili su da će on biti pušten u saobraćaj polovinom jula. Slike, sa ovog "večitog gradilišta", pokazuju sasvim suprotno.

Svakodnevni saobraćajni kolaps na raskrsnici ispred nadvožnjaka i kilometarske kolone u samo jednoj mogućoj ulici na izlazu iz Kraljeva, slika je koja traje već godinu i četiri meseca. Već prvog dana izmenjenog saobraćaja došlo je do očekivanog kolapsa u saobraćaju. Kamioni i šleperi kojima je bio zabranjen saobraćaj kroz Kraljevo, sada moraju da koriste Ulicu vojvode Stepe, jer je to jedini izlaz ka Ibarskoj magistrali.

Hoće li biti granica: Administrativni  prelaz Merdare

Oliver Bunić

- Događa se da se stvore ogromne kolone. Nama koji živimo u Kraljevu, i svakodnevno milimo kroz ovaj deo grada ne bismo li ga prošli, teško pada. Ne mogu ni da zamislim kako je, recimo, porodici koja je sa malom decom krenula na Crnogorsko primorje – kaže Ivan Mirković iz obližnjeg naselja Higijenski zavod.

Na početku radova uloženo je više od 60 miliona dinara, a rekonstrukcija je trebalo da bude završena polovinom prošlog leta. Tako su obećavali u lokalnoj samoupravi i "Putevima Srbije" koji su izvođači radova. Ali, od tada nije prošlo predviđenih 75, već 475 dana.

PROČITAJTE JOŠ:

 

- Očekivani završetak radova na rekonstrukciji nadvožnjaka je 15. jul 2019. godine. Radovi su produženi zbog nepredviđenih i obimnijih oštećenja koja nisu mogla biti predviđena projektom sanacije, kao i nepovoljnih vremenskih uslova. Sva oštećenja koja budu nastala na saobraćajnicama kojima je vođen saobraćaj tokom radova biće sanirana. Ukupna vrednost radova iznosi oko 127 miliona dinara bez PDV-a - navodi se u saopštenju "Puteva Srbije".

Međutim, slika govori mnogo više od odgovora iz "Puteva Srbije". Na gradilištu tek po koji radnik, a trenutna situacija uopšte ne obećava da će od 15. jula ovuda saobraćati vozila. Na osnovu ovog odgovora, možemo zaključiti da se rok radova na rekonstrukciji nije samo produžio čak šest puta, već se i cena izvođenja duplirala.

- Smatram da rekonstrukcija nadvožnjaka predugo traje. Iz tog razloga smo se i više puta obraćali "Putevima Srbije" i Ministarstvu građevine – kaže Predrag Terzić, gradonačelnik Kraljeva.

Kasandra Halkidiki More Godišnji odmor

Shutterstock

Nadvožnjak je 1988. godine izgradila nekadašnja građevinska firma "Kablar" iz Kraljeva, a finansirali su ga zajedno opština Kraljevo i država. Od tada, punih 30 godina, skoro nikakvih radova nije bilo na ovom nadvožnjaku. A u koliko je lošem stanju govori i podatak da je svih 11 nosećih stubova bilo oštećeno. Za sve koji se spremaju da preko Kraljeva idu u Crnu Goru, naš savet je da to učinite noću, jer je to jedini način da ne upadnete u velike gužve.

Zastoj i kod Užica

Kada je u pitanju putovanje od Beograda ka Crnoj Gori, odnosno Ibarska magistrala, vozila se zadržavaju kod mesta Rušanj i Meljak, i to po petnaestak minuta, jer se zbog izvođenja radova vozila propuštaju naizmenično.

Gužva na autoputu ka Nišu

Čitalac Alo!

Takođe, na magistrali od Užica prema Zlatiboru, na potezu od Bele Zemlje do Sušice, u toku su radovi na rekonstrukciji kolovoza na tri deonice. Saobraćaj ovde, na potezu manjem od deset kilometara, regulišu tri semafora i on se odvija samo jednom trakom. Radnim danima putnici zbog ovih radova izgube 10-15 minuta, ali vikendom i mnogo više. Kako se očekuje da će povećati broj putnika ka Crnoj Gori zbog turističke sezone, jasno je da će kolone između Užica i Zlatibora biti mnogo duže.