Planeta Zemlja
Youtube printscreen
Planeta Zemlja

Youtube printscreen

Planeta Zemlja, Foto: Youtube printscreen

* Klimatska kriza se ubrzava brže nego što se mislilo

* Šest je koraka kojim bi moglo da se ublaže najpogubnije učinke klimatskih promena

* Spremni su pomoći vladama i svima ostvarenju pravednog prelaza na obnovljivu i pravednu budućnost

"Naučnici imaju moralnu obvezu da jasno upozore čovečanstvo na bilo koju veliku egzistencijalnu pretnju", kažu potpisnici teksta objavljenog u utorak u časopisu Biosajens.

"Uprkos 40 godina svetskih pregovora o klimi, uz nekoliko izuzetaka, poslovali smo uobičajeno i uveliko smo propustili da se uhvatimo u koštac s tim osetljivim pitanjem", piše Savez naučnika, a predvode ih Vilijam Ripl i Kristofer Volf sa Univerziteta (američke savezne) države Oregon.

Pročitajte još:

"Klimatska kriza stigla je i ubrzava se brže nego što je većina naučnika očekivala", pišu potpisnici.

Preporučuju šest koraka koji bi trebalo da ublaže najpogubnije učinke klimatskih promena: zameniti fosilna goriva niskougljičnim obnovljivim izvorima; smanjiti emisije zagađenja poput metana; zaštititi ekosisteme na Zemlji; jesti uglavnom hranu baziranu na biljkama, a manje na proizvodima životinjskog porekla; stvarati privredu bez korištenja ugljenika; stabilizovati svetsku populaciju, prenose "Nezavisne".

Vozač udario dete (8) pa mu od stresa pozlilo!

AUTOR: Alo.rs/ Telegraf/ M. G. DATUM I VREME: 06.11.2019. 09:34 U Ulici 20. oktobra u Malom Mokrom Lugu došlo je do saobraćajne nezgode, kada je muškarac udario autom dečaka (8). Hitna pomoć, Foto: Alo!/ Masanori Jošida Od udarca dete je zadobilo povredu glave. Na lice mesta izašla je pedijatrijska ekipa, a dete je bilo jako uznemireno.

Naučnici kažu da su ohrabreni nedavnim manifestacijama mladih ljudi koji petkom upozoravaju vlade da krenu u akciju za spas planete kao i drugim osnovnim kampanjama.

Kao Savez svetskih naučnika, potpisnici ističu da su spremni pomoći vladama i svima koji donose odluke u poslovanju i razvoju u ostvarenju pravednog prelaza na obnovljivu i pravednu budućnost.

Čovečanstvo treba da postupa tako "da održi život na planeti Zemlji, našem jedinom domu", navode potpisnici.

Bonus video - Požar kod Starog dvora!