Kupovina, supermarket,
Shutterstock, ilustracija
Kupovina, supermarket, meso, prodavnica, žena

Shutterstock, ilustracija

Foto: Shutterstock, ilustracija

Kako tvrdi, do sada nije imala probleme sa onlajn trgovcima, ali volela bi da se informiše o pravima u slučaju da odustane od kupovine.

- Često čujem priče da kupci ne uspevaju da vrate robu, jer trgovci na pošiljkama ostavljaju lažne podatke, pa ih više ne mogu pronaći. Kupujem i skuplje proizvode i ne bih volela da dođem u takvu situaciju, pa me interesuje kako da se eventualno zaštitim i na vreme pripremim na moguću prevaru trgovaca - navodi ova oprezna žena kojoj je odgovor stigao od Nacionalne organizacija potrošača Srbije NOPS.

Odgovor:

U slučaju kupovine robe preko interneta, što se smatra kupovinom van poslovnih prostorija, imate rok od 14 dana da odustanete od ugovora, i to bez navođenja razloga. Potrebno je da trgovcu u roku od 14 dana pošaljete popunjeni obrazac za odustanak (ukoliko vam ga je trgovac dostavio), odnosno izjavu o odustanku od ugovora, i to putem pošte, preporučeno s povratnicom. Takođe, potrebno je da u roku od 14 dana od dana kada ste poslali obrazac za odustanak od ugovora vratite robu trgovcu, i to preko poštanskog operatora. Trgovac je u obavezi da vam novac vrati u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac. Ukoliko vam trgovac nije dostavio obrazac za odustanak od ugovora, istog možete prijaviti tržišnoj inspekciji.