Tuborg i Lav
promo
Tuborg i Lav

promo

Tuborg i Lav, Foto: promo

Uoči ovogodišnjeg obeležavanja Svetskog dana odgovorne konzumacije piva, 18. septembra, kompanija je u saradnji sa Agencijom za istraživanje tržišta Deep Dive uradila istraživanje na nacionalnom uzorku ispitanika od 18 do 28 godina, posvećeno njihovim navikama kada se radi o konzumaciji alkohola, a upravo će neki od indikatora biti upotrebljeni u osmišljavanju budućih aktivnosti Carlsberga u Srbiji u podizanju svesti o problemu neodgovorne konzumacije.

U skladu sa prilikama u zemlji uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19, umesto aktivacija na velikim okupljanjima, ove godine poziv na odgovornu konzumaciju alkohola najveći brendovi kompanije, LAV i Tuborg, uputili su direktno sa limenke.

Tako je vodeći brend kompanije Carlsberg Srbija, LAV, prvi put izmenio slogan na svojoj limenci, pauz čuveno ILI JESI ILI NISI – LAV sada poručuje ILI PIJEŠ ILI VOZIŠ, naglašavajući važnost izbora između ove dve aktivnosti i njihovu međusobnu isključivost. Cilj poruke je da pri samoj konzumaciji podseti potrošače da ne sedaju za volan, Limenka se se na tržištu pojavila u septembru i biće aktuelna tokom ove i naredne godine.

Sa istim ciljem, u kampanju se uključio i brend Tuborg, prilagodivši ton komunikacije mlađoj populaciji. U julu se pojavila limitirana edicija limenki sa 12 različitih poruka, koje kombinuju, na prvi pogled, nepomirljive aktivnosti, a jedna od njih, poruka I CIRKA STRAVA I TREZNA GLAVA, posvećena je upravo podizanju svesti o odgovornoj konzumaciji. Kako bi se dodatno poruku o odgovornoj konzumaciji približila mladima, partneri Tuborga na muzičkim projektima, popularni izvođači Fox, Surrel i Bojana Vunturišević, apelovali su na svoje fanove da shvate važnost odgovorne konzumacije alkohola.

Istraživanje koje su Carlsberg Srbija i Deep Dive agencija sprovele pokazuje da veliki broj mladih u Srbiji alkohol vidi kao neodvojivi deo zabave, preko 60% smatra ga da pije umereno, a alkohol konzumira prekomerno (5 ili više alkoholnih pića u nizu) makar jednom mesečno.

Najveći broj mladih je probao alkohol već u periodu polaska u srednju školu, dok većina češće počinje da ga konzumira par godina kasnije, između 17. i 20. godine, dok ga trećina konzumira redovno (jednom ili više puta nedeljno).

Zastrašujuć je podatak da je 16% ispitanika selo za volan pod dejstvom alkohola, a 8% bi to uradilo da je sigurno da ih policija neće kontrolisati, dok je čak polovina ispitanika bilo u vozilu kojim je upravljao vozač pod dejstvom alkohola.

Upravo će rezultati i zaključci proizašli iz istraživanja poslužiti kao smernice koje će kompaniji Carlsberg Srbija i njenim brendovima poslužiti za kreiranje kampanja, koje će na znatno učinkovitiji način dopirati do potrošača u promovisanju odgovorne konzumacije i prevencije vožnje pod uticajem alkohola.