Rotacija, policija, Saobraćajna policija
Alo!/Nenad Vujanović
Rotacija, policija, Saobraćajna policija

Alo!/Nenad Vujanović

Rotacija, policija, Saobraćajna policija, Foto: Alo!/Nenad Vujanović

Prošle godine motociklisti su u Srbiji bili najugroženiji u saobraćaju. Njih 50 je izgubilo život, a 1.000 je povređeno. Svaki peti poginuli u saobraćaju je motociklista, pa nadležni apeluju na vozače da češće gledaju u retrovizor i obrate pažnju na bajkere.

Rizik po pređenom kilometru od stradanja na motociklu 15 puta je veći nego pri vožnji automobila.

Od 2012. do 2020. godine poginulo je 550 motociklista, a povređeno više od 12.000 hiljada. Od početka godine stradalo je već dvoje motociklista, a čak njih 66 je teže povređeno.

Sada je naročito teško, jer je zbog kovida većina traumatoloških bolnica pretvorena u kovid centre.

- Ukupno, motocikli čine dva odsto registrovanih vozila u Srbiji, a u procentu teško povređenih čine i 23 odsto u celokupnoj statistici. Odnosno, u ukupnoj statistici čine 15 odsto ukupno poginulih vozača u saobraćaju - kaže Vladimir Jeftić, direktor Agencije za bezbednost motociklista.

Motociklista, motor, nesreća

Foto: Shutterstock

Motociklista, motor, nesreća, Foto: Foto: Shutterstock

Najveći broj nesreća događa se zbog nepažnje vozača, ali i zbog mladih motocilikista željnih dokazivanja. Mnogi ostaju teški invalidi.

- Podsetiću samo da su lečenja politraumatskih povreda mozga negde od 80.000 evra do tri miliona evra, povrede ekstremiteta, takođe, mogu jako skupo da koštaju, da ne pominjemo onaj deo oko invaliditeta. Pa, sami procenite da li treba da koristite zaštitnu opremu ili ne - dodaje Jeftić.

Vozačima automobila savetuje da na vreme daju pokazivače pravca kuda žele da se kreću, a motociklistima da kaciga nije dovoljna da se ozbiljno ne povrede na motoru.

Morate imati punu opremu - čizme, pantalone, štitnike i jaknu i, uz veliku opreznost, možete biti bezbedni.