Prodavnica
Alo!/ Dejan Briza
Prodavnica

Alo!/ Dejan Briza

Prodavnica, Foto: Alo!/ Dejan Briza

Srbija je u poslednjih godinu dana više nego udvostručila uvoz hleba i pekarskih proizvoda, tako da je u 2019. na njeno tržište dopremljeno oko 6.000 tona "svežeg" hleba, peciva i tosta u vrednosti od 6,8 miliona evra.

Vekne su najviše stizale iz Rumunije, Nemačke, Bugarska, pa i iz Hrvatske, u koju je, prema nedavno objavljenim podacima, od njenog ulaska u EU, znatno povećan uvoz hleba.

"Zvuči neverovatno, jer većini potrošača nije poznato da im trgovci i pekari uveliko prodaju vruć hleb i pecivo koji su na naše tržište stigli u šleperima prethodno pripremljeni i zamrznuti nekada i hiljadama kilometara daleko".

Hleb, pogača

Shutterstock, ilustracija

Hleb, pogača, Foto: Shutterstock, ilustracija

List dodaje da se precivo pred očima kupaca samo "dopeče", uglavnom u trgovinskim i pekarskim lancima, i prodaje kao sveže.

Poznavaoci tržista objašnjavaju da "parbejking", kako se naziva ova tehnika pripremanja hleba i peciva (delimično pečeni, a onda brzo zamrznuti spremni za transport) sve više zamenjuje tradicionalno pekarstvo.

Na ovaj način smanjuju se troškovi proizvodnje, jer trgovci mogu da isporuče u svakom trenutku hleb i pecivo identičnog kvaliteta i više im nisu potrebni visokokvalifikovani pekari, jer "svaki zaposleni može da gotovo pripremljene proizvode ispeče i postavi na police".

Tagovi