Šalter
Alo!/Rajko Ristić
Šalter

Alo!/Rajko Ristić

Šalter, Foto: Alo!/Rajko Ristić

* Direktor Kancelarije za IT i e-upravu Mihailo Jovanović sastao se danas sa visokim zvaničnicima Svetske banke za javni sektor

* On je razgovarao sa Karolinom Rendon, Šihom Nagaki, Srđanom Svirčevim i Vikramom Menonom o sprovođenju zajedničkog projekta unapređenja usluga elektronske uprave

* To je inače prvi kapitalni projekat izgradnje digitalne infrastrukture javne uprave u Srbiji

Vlada Srbije i Kancelarija za IT i eUpravu, uz podršku Svetske banke, pristupaju sistemskoj izgradnji infrastrukture potrebne za digitalizaciju usluga javne uprave, formiranje moderne eUprave, a sve u cilju potpune transformacije javne uprave u efikasan servis građana i privrede.

Zvaničnici Svetske banke pohvalili su brzinu reformi javne uprave koje sprovodi Kancelarija za IT i eUpravu kao i implementacije Projekta.

Pročitajte još:

 

- Projekat unapređenja usluga eUprave u Srbiji, vredan 55 miliona dolara, omogućava digitalizaciju velikog broja usluga za građane i privredu. Do kraja projekta, u narednih 5 godina, planirana je potpuna digitalizacija 30 usluga važnih za svakodnevni život građana i privrede, kroz omogućavanje njihove dostupnosti putem interneta i mobilnog telefona, ali i izgradnja kompletne infrastrukture eUprave spremne za digitalizaciju svih usluga - izjavio je Mihailo Jovanović, navodi se na sajtu Kancelarije.

Šalter

Alo!/Rajko Ristić

Šalter, Foto: Alo!/Rajko Ristić

On je dodao da će dodatnih 120 usluga, koje u najvećoj meri utiču na život građana, biti detaljno snimljene i optimizovane, čime će se obezbediti kontinuitet digitalizacije usluga i u narednim godinama.

Jedan od važnijih elektronskih sistema, koji će među prvima biti omogućen kroz Projekat unapređenja usluga elektronske uprave u Srbiji, je jedinstvena državna ePisarnica. Kompletna komunikacija državnih organa, međusobno, ali i sa građanima i privredom, biće elektronska, što će za 90 odsto ubrzati rad javne uprave, i što je veoma važno osigurati informacionu bezbednost podataka.

U okviru Projekta unapređenja usluga elektronske uprave u Srbiji biće uspostavljen i Metaregistar - sistem neophodan za standardizaciju obrade podataka i čuvanje u formatu pogodnom za digitalizaciju novih usluga za građane i privredu. Metaregistar će obezbediti popis svih elektronskih evidencija i registara u zemlji.

- Prvi put ćemo znati ko vodi i ko je nadležan za koju elektronsku evidenciju ili registar podataka, a samim tim uvodimo red u digitalizaciju podataka svih državnih institucija. Cilj nam je da se promena podataka u jednom izvornom registru automatski odrazi na promenu podataka u ostalim, tako da građani neće morati da idu na više šaltera kada promene adresu ili prezime - rekao je Jovanović.

Novi šef EU diplomatije zapalio salu: Srbiju dobro poznajem, prvo što ću da uradim je da odem u Prištinu!

AUTOR: Tanjug; D.K. DATUM I VREME: 08.10.2019. 08:40 Imenovani šef diplomatije EU Žozep Borel kaže da dijalog Beograda i Prištine predugo traje. Džozef Borel, Foto: Tanjug/AP On dodaje da se trenutno stanje ne može nastaviti i da se mora postići sporazum, na čemu će se on snažno angažovati, a prvo će posetiti Prištinu, jer, kaže, Srbiju već dobro poznaje.

Naročito velika i značajna uloga Svetske banke je u opremanju IKT infrastrukture Državnog data centra, čija je gradnja već počela u Kragujevcu, a na kojoj će se čuvati podaci kompletne elektronske uprave u Srbiji. Postojeći Državni data centar u Beogradu i novi u Kragujevcu povezivaće se i razmenjivati informacije u realnom vremenu, što će obezbediti dodatnu pouzdanost i bezbednost podataka građana i sistema eUprave.

Da bi podaci građana Srbije bili zaštićeni u skladu sa svetskim normativima, u okviru Projekta unapređenja usluga elektronske uprave u Srbiji, već je izrađen Pravilnik o načinu i merama zaštite podataka o ličnosti. Ovaj pravilnik reguliše ko je odgovoran za zaštitu podataka, način postupanja sa podacima, kao i koja su prava osoba čiji se podaci obrađuju.

Bonus video

Funkcioner Saveza za Srbiju Branko Miljuš ulazi u zgradu Rektorata