Trolejbus
Mitar Mitrović
Trolejbus

Mitar Mitrović

,Foto: Mitar Mitrović

Grad će tražiti od novog partnera veći broj kontrolora, a umesto “bus plus” kartice, imaćemo “BG karticu”.

Novom nabavkom tražiće se firma koji će pristati na 7,92 odsto prihoda ostvarenih prodajom karata, kako je preporučeno Studijom saobraćajnog fakulteta, umesto dosadašnjih 8,53, koliko je pripadalo “Apeksu”.

Tender će trajati 60 dana, a uslov je da mogu da učestvuju sve velike kompanije koje posluju u Evropi. Čim javni poziv bude objavljen, Sekretarijat za javni prevoz će svim firmama koje se bave tiketingom na Starom kontinentu poslati poziv.

Osim činjenice da će procenat naknade biti manji, tender će biti i limitiran do 900 miliona dinara (sada je nešto više od 700 miliona). Do 900 miliona dinara, partner će uzimati naknadu od 7,92 odsto, dok će u slučaju mesečnog prihoda preko 900 miliona uzimati tri odsto. Primera radi, prosečni mesečni prihod od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara, što znači da je “Apeks” na osnovu procenta od 8,52 mesečno zarađivao oko 50 miliona dinara.

Novim tenderom predviđeno je da bude zaposleno mnogo više kontrolora, ali i da bude duplo više prodajnih objekata. Ugovorom će biti predviđena mogućnost da Grad uposli dodatni broj kontrolora, za koje će partneru plaćati minimalnu cenu rada, dok će partner doplaćivati ostatak, pišu „Večernje novosti“.

Umesto “bus plus” kartice, postojaće “BG kartica”. Tom gradskom karticom, sugrađani će, osim prevoza, moći da plaćaju parking, idu u pozorište, ali i da ostvare brojne popuste.

Projekat javno-privatnog partnerstava radio je Saobraćajni fakultet. Republička komisija ja dala saglasnost za projekat, a saglasnost su letos dali i odbornici u Skupštini grada. Kada najbolja ponuda bude odabrana, kako bi sve bilo transparentno, saglasnost za partnerstvo će takođe ponovo morati da daju Republička komisija i Skupština grada.

PROČITAJTE JOŠ: