Električni trotinet
Alo/Masanori Jošida
Električni trotinet

Alo/Masanori Jošida

Električni trotinet, Foto: Alo/Masanori Jošida

Na ulicama se sve češće mogu videti električni trotineti čije korišćenje u saobraćaju u Srbiji još uvek nije regulisano zakonom, a bilo je situacija u kojima je dolazilo i do sudara sa drugim vozilima. Upravno zbog takvih situacija, korisnici se prilikom iznajmljivanja trotineta često raspituju o pravilima korišćenja.

Mitar Radojević, preduzetnik kaže:

DA LI STE PROBALI DO SAD DA VOZITE ELEKTRIČNI TROTINET?

 

 "Uglavnom ih mi obavestimo i ljudi se raspituju kod nas kako to sve funkcioniše, kuda smeju da se voze. Naravno nije dozvoljeno kroz,među gde ima ljudi naprimer u Zmaj Jovinoj, obično mi gledamo da ljude šaljemo na kej gde je staza, gde je sve u skladu sa zakonom, gde su bezbedni."

Novi zakon, između ostalog, obuhvataće starosnu strukturu korisnika koja će moći da koristi ovo prevozno sredstvo, tehničke karakteristike, zaštitnu opremu i određene propise koji će ograničavati brzinu kretanja.

Električni trotinet

Shutterstock

Električni trotinet, Foto: Shutterstock

Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja napominje:

"Ono što je kod nas najizvesnije spram nekih primera poput Slovenije, poput nekih zemalja u okruženju, koje su već doneli takve zakone. To je da se najverovatnije neće dozvoliti da se kreću po saobraćajnicama gde se kreću vozila. Ostaje dilema da se vidi da li im dozvoliti da se kreću u pešačkoj zoni, u kojim brzinama ili samo po biciklističkim stazama. Ova sredstva su budućnost i treba da ih uredimo da nam pomažu u svrsi za koju su i namenjena, a da ne postoje problemi."

Dok se ne donese novi zakon o bezbednosti saobraćaja, nadležni apeluju na korisnike električnih trotineta, da se pažljivo kreću u saobraćaju. Ukoliko su na trotoaru da ne prelaze brzinu veću od kretanja pešaka, da koriste potrebnu signalizaciju i zaštitnu opremu, kao i da se nikako ne kreću saobraćajnicama namenjenim motornim vozilima.

PROČITAJTE JOŠ: