Dušan Garibović
Tanjug/Tanja Valić
Dušan Garibović

Tanjug/Tanja Valić

Dušan Garibović, Foto: Tanjug/Tanja Valić

Preduzeće „Srbija Kargo“ je tokom prošle godine poslovalo s gubitkom od preko 700 miliona dinara, a broj zaposlenih smanjen za skoro 20 odsto. Za tako katastrofalno stanje u privrednom društvu za železnički prevoz robe zaposleni krive generalnog direktora Dušana Garibovića i kompletno rukovodstvo, čije hitne smene i traže.

Nagomilavaju se kamate

U dopisu Sindikata železničkog saobraćaja „Nezavisnost“ navodi se da se loše stanje u kome se „Srbija kargo“ nalazi prikriva neplaćanjem obaveza. - Pre svega se misli na neplaćanje stranim železničkim upravama, što uz obračun kamata na dugove može da dovede do toga da za „Srbija kargo“ ne bude spasa - navode sindikalci.

 Naime, kako „Alo“ saznaje, Sindikat železničkog saobraćaja „Nezavisnost“ uputio je juče dopis predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i ministarki saobraćaja, građevine i infrastrukture Zorani Mihajlović u kojem ukazuju na velike probleme i finansijske gubitke u ovom privrednom društvu. U zahtevu, u koji je „Alo!“ imao uvid, sindikalci traže smenu Garibovića i njegove bulumente jer firmu, kako navode, vode u propast.

- U 2018. godini preduzeće „Srbija kargo“ a.d. je pod njihovim vođstvom napravilo poslovni gubitak od 769.750 dinara, dok u periodu od januara do septembra ove godina gubitak 503.000 dinara - navodi se u dopisu
Sindikalci napominju da opravdanja za ovoliki gubitak ne može biti jer privatni operateri, kojih je sve više, uzimaju sve veći deo kolača od firme „Srbija kargo“, koja je, prema navodima sindikalaca, apsolutno nesposobna da se održi na tržištu.
Pored ogromne finansijske štete, koju direktor i ekipa prave, pre svega sklapanjem štetnih ugovora, kako bi pojedini dobili povlastice za prevoz robe, nemerljiva šteta naneta je i zaposlenima, čiji broj je smanjen za oko 20 odsto.

Železnička pruga Železnički kolosek Šine Voz Železnica

Shuterstock

Železnička pruga Železnički kolosek Šine Voz Železnica, Foto: Profimedia

 - Zbog lošeg stanja koje vlada u preduzeću „Srbija kargo“, sve više osoblja, a naročito mašinovođa, ga napušta. Prelaze kod privatnih operatera - navode oni.

Međutim, dok radnici firme „Srbija kargo“, od kojih mnogi imaju i minimalne zarade, trže spas od predsednika Vučića i ministarske Mihajlović, generalni direktor ovog preduzeća Dušan Garibović ne haje mnogo ni za radnike ni za firmu, već se brine da, gde god se pojavi, izgleda kao „lutkica iz Trsta“.
- Pre nekoliko meseci u železničkoj stanici Resnik prilikom puštanja u saobraćaj novih lokomotiva, pojavio u skupocenom odelu „brioni“, koje košta oko 5.000 evra. Svi znaju da je skupocena garderoba njegov zaštitni znak, a omiljena robna marka „versače“. Naročito obožava cipele od zmijske kože i nosi ih gotovo u svim prilikama. Takođe obožava i skupa kola, pa je između ostalog i ponosni vlasnik džipa marke „mercedes“ - ispričao je jedan radnik. 

Dušan Garibović

Tanjug/Zoran Zestic

Dušan Garibović, Foto: Tanjug/Zoran Zestic

Iz magacina uskočio u direktorsku fotelju

Kako je „Alo!“ još pre tri godine pisao, Dušan Garibović, generalni direktor preduzeća „Srbija kargo“, došao je u „Železnice“ 2013. godine na mesto pomoćnika direktora za nabavke, dok je direktor još bio Dragoljub Simonović, međutim, vrlo brzo je smenjen i postavljen na mesto referenta u nekom magacinu.
- Tamo je bio sve dok u okviru „Železnice“ nisu formirana četiri preduzeća. Potom je naprasno iz magacina prebačen u fotelju izvršnog direktora - rekao je dobro obavešteni izvor za naš list.