Saobraćajna policija
Alo!/ Dejan Briza
Saobraćajna policija

Alo!/ Dejan Briza

Saobraćajna policija, Foto: Alo!/ Dejan Briza

Bahate vozače po beogradskim ulicama i autoputu sada "love" kamere kojima ništa ne može da promakne. Skeniraju celokupnu unutrašnjost vozila, lice vozača, boju, registarske tablice, čak i šare na gumama!

U Beogradu trenutno vozače snima 100 specijalnih kamera koje su ugrađene u 50 patrolnih vozila, po dve na svakom vozilu. Jedna kamera snima sve prekršaje u vožnji, a druga beleži registraciju i povezana je na sistem koji odmah signalizira da li je automobil neregistrovan, ukraden i da li vozač nije platio neku kaznu. Kompjuter povezan s kamerom proverava i da li vozač duguje za porez, da li je izdata poternica suda ili izvršitelji žele da zaplene četvorotočkaša.

Pored modernih patrolnih vozila, vozače će snimati i nove 32 kamere koje su postavljene na različitim lokacijama u Beogradu i koje kontrolišu prekršaje poput prolaska na crveno svetlo, prekoračenja brzine i vožnje žutom trakom.

Bahati vozači neće imati mira ni na autoputevima jer je Beograd-Niš u potpunosti pokriven kamerama koje snimaju brzinu na svakoj deonici, a sve je spremno da do kraja godine kamere počnu da rade i na autoputu "Miloš Veliki", zatim Beograd-Subotica, Beograd-Šid, Niš-Dimitrovgrad i Niš-Preševo.

Rigorozne kontrole

Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Boban Milinković objašnjava za Informer da se pomoću ovih kamera na patrolnim automobilima zabeleži najveći broj vozača koji upravljaju vozilima sa isteklom registracijom, ali da one beleže i brojne druge prekršaje, kao i neplaćene dažbine prema državi.

- Pored kamera u patrolnim vozilima, imamo i čitače ličnih karata i saobraćajnih dozvola, pa možemo da otkrijemo i da je za nekim vozačem izdata poternica od strane suda, što nam se događalo već u prvim danima. Ovaj sistem se već na samom početku pokazao kao izuzetno efikasan jer smo uspeli da "uhvatimo" i one koji nisu registrovani, voze pijani ili su na narkoticima - objašnjava Milinković.

Rigorozne kontrole vozače ne očekuju samo u Beogradu već i na autoputevima, koji će do kraja godine biti potpuno pokriveni kamerama, a prosečna brzina će se računati na svakoj deonici, za šta vozačima već stižu kazne.

- Autoput od Beograda i Niša već je pokriven kamerama i one ne samo da beleže prosečnu brzinu na deonicama nego i kontrolišu prevoz opasnih materija, sprečavaju ljude da izbegnu plaćanje putarine, pa čak i pomažu državi da uhvati osobe koje su počinile krivična dela. Kamere su toliko dobre da ne registruju samo tablice nego i model i boju automobila. Ove kamere se planiraju i na auto-putevima "Miloš Veliki", Beograd-Subotica, Beograd-Šid, Niš-Dimitrovgrad i Niš-Preševo i biće postavljene na portalima iznad puta, verovatno kod svakog isključenja. Tako će se, primera radi, na "Milošu Velikom" prosečna brzina meriti od Obrenovca do Uba, od Uba do Lajkovca, od Lajkovca do Ljiga i od Ljiga do Preljine. Portali već postoje, a za postavljanje kamera na svim autoputevima u zemlji potrebna su dva meseca. Jedino što čekamo jeste da se prikupe sredstva. Verujem da ćemo do kraja godine uspeti da pokrijemo sve autoputeve kamerama - kaže za Informer Darko Savić, pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine JP "Putevi Srbije".

Manje nesreća

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da je uvođenje video-nadzora na što više lokacija širom Srbije veoma važno i da ima ogroman uticaj na smanjivanje nesreća u toku vožnje.

- Važno je da se kamere postavljaju na osnovu stručne analize, jer njihov dobar raspored, kvalitet i pouzdanost igraju izuzetno važnu ulogu u dostizanju visokog nivoa bezbednosti saobraćaja i gradova uopšte. Francuska je, recimo, uvođenjem video-nadzora prepolovila broj saobraćajnih nesreća za čak 50 odsto. Naša zemlja je na dobrom putu i neophodno je da postavljamo još kamera, jer je to jeftin a veoma efikasan način za "lov" na nesavesne vozače - kaže Okanović i dodaje da je saobraćajna policija dostigla svoj maksimum u kontroli saobraćaja.

- Naši policajci redovno kontrolišu i kažnjavaju prekršaje, ali dostigli su svoj maksimum u tome. Zato nam je važna tehnologija koja je sve naprednija i pokazuje da je moguće da se napravi totalna kontrola na autoputevima i drugim saobraćajnicama. Za uspešan nadzor nad svim učesnicima u saobraćaju presudna je precizna identifikacija prekršaja, a moderne kamere olakšavaju taj posao - dodaje on.

Deonice autoputa pod kamerama

* Vrčin - Mali Požarevac (10 km)
* Mali Požarevac - Umčare (7 km)
* Umčare - Vodanj (6 km)
* Vodanj - Smederevo (12 km)
* Smederevo - Velika Plana (30 km)
* Velika Plana - Markovac (12 km)
* Markovac - Batočina (10 km)
* Batočina - Jagodina (22 km)
* Jagodina - Paraćin (24 km)
* Paraćin - Pojate (12 km)
* Pojate - Aleksinački Rudnik (32 km)
* Aleksinački Rudnik - Aleksinac (6 km)
* Aleksinac - Niš (20 km)

Spisak lokacija s novim kamerama

CRVENO SVETLO:

1. Gavrila Principa 42
2. Ugao Francuske i Gospodar Jovanove
3. Hotel "Hajat"
4. Milutina Milankovića i Tošin bunar
5. Cvijićeva i Bulevar despota Stefana
6. Požeška 52
7. Takovska i Dalmatinska
8. Zdravka Čelara i Preradovićeva
9. Marijane Gregoran i Stevana Dukića
10. Vojvode Micka Krstića i Patrisa Lumumbe
11. Kneza Višeslava i Osogovska
12. Ace Joksimovića (kod škole)
13. Kneževačka, Bože Jankovića i Prvoboraca
14. Surčin, centar

BRZINA:

1. Most na Adi
2. Brankov most
3. Pančevački most
4. Pančevački put (razdvajanje starog i novog puta)
5. Gazela
6. Zrenjaninski put 96 i 98
7. Buvljak, proširenje
8. SIV 1, proširenje
9. Omladinskih brigada i Jurija Gagarina, proširenje
10. "Hajat", proširenje
11. Surčinski put
12. Jakovački Kormadin
13. Borska i Baštovanska
14. Obrenovački put, posle skretanja za Železnik
15. Ibarska magistrala - Rušanj
16. Ibarska magistrala - groblje Orlovača
17. Ibarska magistrala - Vreoci

ŽUTA TRAKA:
1. SIV 1, proširenje

Komentari (1)

milovan

12.04.2021 15:15

I kako onda policija nemoze da pohvata divlje slepsluzbe i druge prevarante.???!! To znaci onda da su Policajci pomagaci u nedelima. Nema druge.