Đak prvak dete škola
Shutterstock
Đak prvak dete škola

Shutterstock

Đak prvak dete škola, Foto: Shutterstock

Mandić dodaje da će sistem ujedno rasteretiti roditelje koji su uz učitelje sa decom morali najviše da rade.

- Studenti završnih i master studija imaju dovoljno kompetencija i mogu da pomažu deci i učiteljima da realizuju sadržaje na što bolji način, da imaju što više interakcije a đaci što više smislenih zadataka koji će im razvijati kreativnost - rekao je Mandić povodom najave ministra prosvete da će volonteri biti zaduženi za izradu domaćih zadataka i predmete veština.

Mandić je podsetio da u metod volontiranja postoji od početka vanrednog stanja na inicjiativu Ministarstva, ali da će sada biti i sistemski zasnovan.

Deca, telefoni

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Prema njegovim rečima, dobra strana volonterskog rada je da će budućim učiteljima deo angažovanja biti priznat, što će steći iskustva i imati prednost zapošljavanja u institucijama u kojima su već volontirali.

Studentima - apsolventima i onima na maser studijama, biće to velika priprema za ulazak u školu, rekao je Mandić i dodao da su oni do sada pomagali đacima na rešavanju zadataka i na razumevanju sadržaja.

Njihova uloga sada će biti važna i za novi predmet digitalni svet, rekao je dekan i dodao da će pomoć biti od velikog značaja jer je teško da jedan učitelj kojima i 30 đaka svakome od njih posveti dovoljnu pažnju.

Pročitajte još:

Sistem će pomoći i da učitelji dobiju što više informacija o svakom đaku, rekao je on i doda da fakulteti školuju učitelje da ne vrednuju i interesovanje i zalaganje, jer ocena nije cilj već znanje, zadovoljstvo i veća motivacija učenika.

Podsetio je da se učitelji školuju i u Subotici, Somobru, Vršcu, Užicu, Vranju, Leposaviću, Novom Pazaru, Jagodini i dodao da ih na završnoj godini i master programu ima između 3.000 i 4.000.

- Izbor poziva, koji je i jedan od najtežih, ne podrazumeva samo davanje činjeničnog znanja već i vaspitni rad, razumevanje njihovih problema i poteškoća a istovremeno je i najlepši jer se stvore neraskidive veze učitelja i dece koji traju ceo život, a što je i jedan od dodatnih razloga koji motiviše studente - kazao je Mandić.

Cilj je, kako je naveo, da deca budu što uspešnija, što motivisanija za znanjem, ovladavanjem veštinama, da im se podstiče radoznalost i kreativnost koja se nekada, primetio je, i kroz školovanje umanjuje.

Pročitajte još: