Đaci, škola, prvi septembar
Alo!/Masanori Jošida
Đaci, škola, prvi septembar

Alo!/Masanori Jošida

Đaci, škola, prvi septembar, Foto: Alo!/Masanori Jošida

U mnogim školama kažu da uopšte nisu zadovoljni kako su učenici savladali nastavni program. Najviše zaostaju prvaci, petaci, osmaci i maturanti, što će kasnije imati dalekosežne posledice po njihovo opšte znanje, upozoravaju prosvetari.

Do poteškoća u učenju došlo je pre svega iz nekoliko razloga. Prvo, mnogi roditelji se plaše da im se deca ili oni ne zaraze, pa ih često ne puštaju u školu! S druge strane, sve je više zaraženih nastavnika i profesora koje nema ko da menja, pa se čak dešava da kao "zamena" uskaču pedagozi ili psiholozi.

Da li škole treba da pređu na onlajn nastavu?

 

Profesor Milorad Antić kaže za Informer da je u proseku oko 10 nastavnika i učitelja zaraženo u jednoj školi, pa su tako škole u Paraćinu, Boru i Nišu već skroz prešle na onlajn nastavu od kuće.

Antić kaže da svakog dana i sve više đaka izostaje s nastave, a da časovi koji traju 30 minuta nisu dovoljni da deca savladaju gradivo.

- Roditelji ne mogu da kontrolišu dete kad su na poslu, a ima dosta i onih koji se bore sa virusom. Onlajn nastava jednostavno ne može da zameni onu u učionici. Situacija je veoma zabrinjavajuća, ali za sada ne postoji bolji način da se borimo sa koronom. Škole su počele da traže nastavnike i preko oglasa za zapošljavanje, ali i društvenih mreža. Đacima najteže pada da savladaju teške predmete kao što je recimo matematika, a bez savladanog gradiva iz ovog predmeta ne može se u viši razred - kaže Antić.

On dodaje da nisu samo loše ocene problem, već i to što znanje možda nije dovoljno testirano i provereno.

- U starijim razredima imamo slučajeve da đaci koriste situaciju i ne dolaze redovno na nastavu iako nemaju tegobe. Mlađi, s druge strane, neće naučiti ništa o radnim navikama i obavezama jer nisu redovni na časovima - kaže on.

Dragoljub Gačić, direktor Osnovne škole "Nikola Tesla" u Beogradu, kaže za Informer da se zbog kovida-19 generalno kasni sa programom za niže razrede, ali da je najteže petacima jer su u prelaznom periodu, kada se od njih očekuje dosta i znanja i odgovornosti.

- Deca proletos nisu naučila ono što je trebalo i dosta su zaostala sa gradivom, a mi moramo da nastavimo dalje sa lekcijama. Učitelji se dovijaju, pa ponavljaju ono što su deca propustila od marta, a nastavnici koji predaju u starijim razredima imaju muku jer je gradivo opširnije i teško nadoknadivo. Ocene su generalno lošije, ali i svi zaposleni u školi imaju razumevanje za đake, kojima sve ovo teško pada - kaže Gačić.

Pročitajte još:

Komentari (1)

Snežana

25.11.2020 11:56

Škole poslednje da se zatvaraju. Inače ćemo imati generacije osakaćene, nesnalažljive, čak i odlični djaci će biti neupotrebljivi. Imamo za primer generacije u vreme bombardovanja. Naravno da je zdravlje najvažnije, ali škole su ipak najmanji rasadnici virusa.