Second hand
Masanori Jošida
Second hand

Masanori Jošida

Second hand, Foto: Masanori Jošida

Znate li šta se sve prodaje u second hand radnjama i za koliko novca možete da se obučete? Verovatno znate, jer se o tome naveliko pisalo, ali ono što do sada sigurno niste čuli je novi način prodaje te robe. Naša ekipa je prisustvovala nesvakidašnjoj situaciji u jednom takvom objektu.

Lokacija: Bulevar Kralja Aleksandra, još jedna second hand radnja. "Sve za 200-300 dinara", piše na izlogu, a u lokalu puno ljudi.

U jednom trenutku, prodavačica se okreće potencijalnim kupcima i viknu: „Imate još 30 sekundi za popust, sve je po 60 dinara! Važi se samo ako dođete do kase!“.

Trenutak kada je nastao haos

Zbunjeni, stajali smo u ćošku i gledali pravi haos koji je tada nastao, podsećajući na šutke pred koncerte Ortodoks keltsa. Žene, devojke i stariji muškarci (otprilike skoro svi koji su do tada tumarali po rafovima) pokupili su sa obe ruke mnogobrojne komade garderobe i nagrnuli na kasu.

Reklo bi se: misija uspela! Ali zapitali smo se, da li je ovaj novi trend, koji je došao u Srbiju, dobar marketinški trik ili je ipak pređena etička granica?

-Živimo u potrošačkom društvu gde nas napadaju i pritiskaju sa svih strana – rekla je psiholog Aleksandra Janković i dodala:

- Ovaj postupak sigurno nije bio genijalna ideja prodavačice, već i nju pritiska neko iznad nje.

Na pitanje da li smatra da je moralno što na ovaj način prodavci vrše pritisak na kupce da pazare i one proizvode drugačije možda ne bi kupili, dr Janković odgovara:

-Svi nas napadaju, mi smo ti koji treba da se odupremo tim pritiscima.

Second hand

Masanori Jošida

Second hand, Foto: Masanori Jošida

Psihološka igra je deo marketinga i prodaje

S obzirom na činjenicu da se radi o prodavnici sa više nego pristupačnim cenama, ovaj način prodaje ne zvuči kao radikalan potez, ali razmislite kako bi to izgledalo u prodajnim objektima sa skupljim proizvodima, gde na ovakav način kupci potroše po nekoliko hiljada dinara za proizvod za koji nisu sto posto sigurni da im uopšte treba.

S druge strane, ovakvi trikovi donose novac i sasvim su legalan način za zaradu. Marketing stručnjaci su zadovoljni svakom novom idejom koja donosi rezultate.

Prodavačice nisu htele da komentarišu svoj marketinški potez, ali smo dobili od kupaca odgovor da je ovo odličan način da kupe nešto za „male pare“.

-Pa šta iako mi ne treba, neću da bankrotiram za 120 dinara, koliko sam platila ove dve majice sa popustom – rekla nam je raspoloženo Nada Marković (60) i nastavila da pregleda rafove.

Iako je ovakav način prodaje novost za naše kupce i mogao bi biti diskutabilan sa moralne strane, ispostavilo se da su njime zadovoljni i kupci i prodavci, tako da očekujemo da se rasprostrani i na druge trgovine.