vožnja trotineta i kažnjavanje
Foto: Alo/Foto ALO!/Vladimir Marković

Registracija električnih trotineta je početak uvođenja reda u korišćenje ovih prevoznih sredstava u Srbiji, koji su jedno od rešenja za smanjenje gužvi i zagađenja iz saobraćaja. Sve je počelo donošenjem Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima krajem jula prošle godine.

Tada su električni trotineti uvedeni u regulativu kao lako električno vozilo. Zakon navodi da je to motorno vozilo sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW, čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 km/h i čija masa ne prelazi 35 kilograma.

Zakon je propisao i da trotineti moraju da poseduju nalepnicu, a detalji su definisani Pravilnikom o načinu izdavanja, vođenja evidencija, izgledu i načinu postavljanja nalepnice za laka električna vozila.

Agencija za bezbednost saobraćaja objavila je spisak lokacija na kojima se dobijaju nalepnice

U Pravilniku se navodi da je registracija električnih trotineta moguća od 5. aprila, kao i da bez nje oni neće moći da se koriste posle 15. juna. Cenovnik Agencije za bezbednost saobraćaja predviđa da se izdavanje nalepnice naplaćuje 1.560 dinara, dok je cena obrasca nalepnice 500 dinara.

Kazna za neposedovanje nalepnice je 10.000 dinara, dok je procedura za dobijanje nalepnice propisana je pomenutim Pravilnikom.

Treba istaći da ukoliko vlasnik trotineta ne može da priloži tehničku dokumentaciju za lako električno vozilo iz koje se mogu utvrditi marka, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina i masa, onda mora da se obaviti ispitivanje vozila. To ispitivanje mora da plati vlasnik trotineta.

Nalepnica se postavlja na lako uočljivo mesto, u gornjem delu nepomičnog stuba upravljača lakog električnog vozila, u zavisnosti od konstrukcije upravljača, nakon čega se fotografišu vozilo i mesto na kome je postavljena nalepnica.

Prijem i obrada zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnice obavljaće se na mestima koje je odredila Agencija za bezbednost saobraćaja (spisak).

Pravila za vozače:

Nije loše podsetiti se nekih od pravila za vozače trotineta, koja su uvedena Zakonom:

- Obavezan je da za kretanje koristi biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku;

- Ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h;

- Ukoliko je navršio 18 godina može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 50 km/h;

- Ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h po pešačko-biciklističkoj stazi;

- Kada se kreće kolovozom, sme da koristi kolovoz u širini od najviše jednog metra od desne ivice kolovoza;

- Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja;

- Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila;

- Ne sme da ispušta upravljač iz ruku, sklanja noge sa oslonca za noge, da se pridržava za drugo vozilo, da vodi, vuče ili potiskuje druga vozila, odnosno životinje, da prevozi predmete koji mogu da ga ometaju tokom upravljanja, da upotrebljava na oba uva slušalice za audio uređaje;

- Ne sme da prevozi drugo lice;

- Mora na glavi da nosi zakopčanu zaštitnu biciklističku kacigu i

- Prilikom prelaženja kolovoza ne sme da vozi lako električno vozilo, osim na prelazu biciklističke staze, odnosno pešačko-biciklističke staze preko kolovoza.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading