grbavi kit
Foto: EPA/EPA/Jeffrey Arguedas

Tim naučnika sa Instituta SETI, Univerziteta Kalifornije u Dejvisu i Fondacije za kitove Aljaske imao je „blizak susret treće vrste“ s grbavim kitovima.

Oni su uspeli da oko 20 minuta „razgovaraju“ sa ovim ogromnim morskim sisarima na „jeziku grbavih kitova“, navodi portal Fiz.org, a cilj istraživača je da učenjem komunikacije s inteligentnim okeanskim stvorenjima razviju sistem za komunikaciju sa vanzemaljcima.

Naučnici su bili na brodu u blizini kita starog 38 godina po imenu Tvejn kada su pustili zvuk kakav ispuštaju kitovi. Tvejn je odgovorila na svaki takav zvuk i onda kružila oko broda. Sve to je trajalo oko 20 minuta.

„Verujemo da je ovo prvi ovakav pokušaj komunikacijske razmene između ljudi i grbavih kitova na njihovom jeziku“, rekla je glavna autorka studije dr Brenda Mekovan, profesorka Univerziteta Kalifornije u Dejvisu.

Iako ona i njen tim znaju da je zvuk koji su pustili kitu neka vrsta pozdrava, otprilike njihov pandan za „zdravo“, u stvari nemaju predstavu da li im je kit zaista nešto rekao.

„Grbavi kitovi su ekstremno inteligentni, imaju kompleksan socijalni sistem, prave oruđe (mreže mehurića) za hvatanje ribe, komuniciraju intenzivno“, rekao je dr Fred Šarp, koautor studije i član Fondacije za kitove Aljaske.

Iako naučnici još ne razumeju kitove, veruju da je moguće da će uskoro uspeti u tome i to pomoću matematičke teorije informacija, koju je razvio inženjer Klod Šenon. Prema toj teoriji, signali se analiziraju kako bi se otkrila količina informacija koju sadrže i kako te informacije mogu da se poklapaju u različitim signalima.

Upravo zbog toga, ovaj eksperiment s grbavim kitom samo je početak razvoja sistema za komunikaciju sa vanzemaljcima.

„Zbog trenutnih ograničenja u tehnologiji, važna pretpostavka u potrazi za vanzemaljcima je da će oni biti zainteresovani za ostvarivanje kontakta. Ovu pretpostavku potvrđuje ponašanje grbavih kitova“, rekla je dr Lorens Dojl, koautor studije sa Instituta SETI.

Iako se u studiji ne spominje veštačka inteligencija (AI), naučnici veruju da bi upravo ona mogla u budućnosti da im pomogne u prevođenju zvukova koje grbavi kitovi ispuštaju. A prevođenje jezika životinja bi bio samo prvi korak kako bi se razvili sistemi za neko buduće prevođenje jezika vanzemaljaca.

BONUS VIDEO:

Tagovi