Sajam automobila u Kragujevcu
Foto: Alo/Aleksandar Đorđević

PIŠE P. PAREZANOVIĆ

Jeste važno kakav automobil neko vozi, ali u Agenciji za bezbednost saobraćaja Republike Srbije smatraju da je još važnije kako neko vozi i da li se pridržava aktuelnih saobraćajnih propisa, što direktno utiče na smanjenje potencijalnih opasnosti u saobraćaju, iako one u nekoj meri, ali manjoj ako se poštuju propisi, uvek postoje.

Sajam automobila u Kragujevcu

Aleksandar Đorđević

 

Zato je Agencija na Sajmu automobila „Auto ekspo“ u Kragujevcu predstavila niz promotivnih i preventivnih aktivnosti čiji je cilj podizanje svesti građana o rizicima koje saobraćaj nosi.

- Trudimo se da budemo učesnici svih događaja koji okupljaju veći broj građana, kako bismo im prišli i uticali na saobraćajnu kulturu, koja nije na zadovoljavajućem nivou, što potvrđuju i statistički podaci, iako je od devedesetih godina prošlog veka primetan trend opadanja broja saobraćajnih nezgoda i poginulih lica, ali ne u meri u kojoj mi to želimo i očekujemo, da pratimo zemlje Evropske unije - kaže Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Sajam automobila u Kragujevcu

Aleksandar Đorđević

 

On dodaje da su u Kragujevcu pokušali prvenstveno da utiču na upotrebu sigurnosnog pojasa. U tu svrhu postavili su simulator prevrtanja, simulator čeonog udara i simulator vožnje.

- Posetioci su bili u prilici da ih probaju i uvere se koliko, pre svega, sigurnosni pojas utiče da posledice saobraćajnih nezgoda budu što blaže - dodaje Koković.

Ipak, najveću pažnju privukle su takozvane pijane naočare, koje pokazuju kako alkohol može da prouzrokuje saobraćajnu nezgodu. To nije nešto sasvim novo, ali većina građana nije imala priliku da se susretne s tom „spravicom“, tako da je interesovanje Šumadinaca za proveru vožnje pod veštački izazvanim „pijanstvom“ bilo veliko.

Pritom su posetioci sajma imali izbor između naočara koje prikazuju različit nivo alkoholisanosti, zatim u alkohol u kombinaciji s narkoticima ili uz odgovarajući nivo umora. Staviš ih i odmah ti se pomuti u glavi, kao da si pod „gasom“, a onda dodaš gas i na kraju naravno - tras!

Svi koji su koristili ove naočare rekli su nam da na ovaj način ostvaruju svoju misiju.

- Oko 30.000 građana godišnje ima priliku da se, posredstvom ovih „pijanih naočara“ uveri u opasnost koja vreba od alkohola i zaključak je da na njih ostavljaju jak utisak i da ova kampanja nije bez rezultata - ocenjuje Koković.

Ipak, ekipa Agencije za bezbednost saobraćaja potrudila se da predstavi još neke od svojih važnih aktivnosti. U cilju što bezbednijeg prevoza najmlađih organizovana je edukacija o značaju korišćenja i pravilnoj upotrebi bezbednosnih sedišta za decu. Biće organizovana i nagradna igra za roditelje, a njih 10 imaće priliku da na poklon dobiju bezbednosno sedište. Posebno je izdvojen dan, koji je posvećen porodici i druženju najmlađih sa Pažljivkom, maskotom Agencije, koji uvodi mališane u osnovna pravila saobraćaja.

Električni fijat iz Torina

Sajam automobila u Kragujevcu

Aleksandar Đorđević

 

Posetioci kragujevačkog Sajma automobila imali su priliku da vide i „fijat 500 BEV“ u varijanti “la prima“. To je u potpunosti električno vozilo, koje proizvodi „Fijatova“ fabrika „Mirafjori“ u Torinu, a cena mu je 38.740 evra.

BONUS VIDEO:

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading