HILJADE VOZILA NEĆE PROĆI TEHNIČKI Odložena primena zakona stupa na snagu 5. jula, ako nemate ovaj deo zaboravite na vožnju
Alo/ Ilustracija

Pre dve godine, razlog za odlaganje, kako je tada naglašeno, bila je činjenica da bi više od 100.000 vlasnika vozila bilo u problemu da registruje auto, a to će biti i sada, ako ne bude ponovo odložena ova odredba koja stupa na snagu 5. jula.

U problemu nisu samo vlasnici starijih vozila, već i novih polovnjaka kojima je pre prodaje skinut katalizator.

Da je reč o velikom izazovu za vozače upozorio je nedavno i član Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije Andrija Vujičić, koji je istakao “da je neophodno dati još vremena da se propis uskladi ili da se vlasnici ovakvih vozila prilagode propisu ukoliko se odluči da se on održi u obliku u kom je sada”.

Što se tiče firmi koje se bave tehničkim pregledom, oni kažu da je i pre dve godine više od 90 odsto njih bilo spremno za ovu novinu, pošto su nabavili uređaje za merenje količine izduvnih gasova. 

- Propisi kažu da posle 5. jula svako vozilo koje je proizvedeno sa fabričkim katalizatorom mora imati taj uređaj. Ako ga nema, smatra se da nije ispravno i ako ćemo postupati po zakonu i savesti, onda takav automobil ne sme da prođe tehnički pregled.I ne samo to što se kupuju i voze automobili koji nemaju katalizator, već se dosta voze i oni noviji polovnjaci iz kojih je katalizator skinut jer nije mali broj trgovaca polovnjacima koji pre prodaju skinu katalizator i prodaju automobil bez njega, a katalizator prodaju trgovcima tih delova – pričaju radnici koji obavljaju tehničke preglede.

Struka je jasna, sva vozila proizvedena sa Euro 3 normom uvedenom 2000. godine, a kod nekih proizvođača i godinu dana ranije, moraju imati fabrički ugrađen katalizator.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading