OPREZ! Beograđaninu prevaranti očistili karticu za 340.000 dinara
Alo

Iz Narodne banke Srbije i "Pošte" apeluju na oprez prilikom davanja podataka koji mogu da budu zloupotrebljeni.

Očekujući pošiljku iz Amerike, ovog Beograđanina nimalo nije iznenadio SMS da preko linka koji mu šalju da plati carinu od 4,48 evra da bi preuzeo paket. Nije primetio da je upravo internet stranica na koju je doveden bila lažna.

- Čim sam ukucao podatke sa kartice i CVC, stigla mi je poruka od banke sa jedinstvenim kodom kojom se autorizuje transakcija - kaže S. K. - Nekoliko sati kasnije, međutim, stiglo mi je na mobilni 15 notifikacija da mi je sa računa podignuto ukupno oko 340.000 dinara. Kako su mi iz banke odgovorili, ispostavilo se da sam unosom podataka sa platne kartice, kao i jednokratne lozinke koju su mi poslali na mobilni zapravo bio žrtva fišinga. To je oblik prevare neovlašćenog preuzimanja podataka sa platne kartice, koji su u ovom slučaju upotrebljeni da "otvore" aplikaciju novčanika na mom mobilnom. Poslao sam pritužbu i banci i Narodnoj banci Srbije. Čekam odgovor, ali su mu iz banke sugerisali da ne očekujem odštetu.

Iz Narodne banke Srbije su rekli da po Zakonu o platnim uslugama, rizik zloupotrebe platne kartice veći od 3.000 dinara preuzima banka. Međutim, to se, kažu, ne odnosi na slučajeve prevara, kada su sami korisnici dali podatke, unoseći ih na lažni sajt, nakon čega su zloupotrebljeni.

Tada je odgovornost na korisniku, kažu u NBS jer bez obzira na sve veće garancije koje uživaju korisnici platnih usluga, oni moraju takođe da budu svesni odgovornosti za svoje postupke.

Kada je reč o podacima koji se odnose na zloupotrebu platnih kartica, prema do sada obrađenim podacima Narodne banke Srbije u toku 2022. godine rešeno je 35 pritužbi u vezi sa zloupotrebom platnih kartica. Od toga je osnovanih bilo 15.

JP "Pošta Srbije" upozorila

Da ovaj napad nije usamljen slučaj, potvrdili su u JP "Pošta Srbije".

Detekton je sredinom novembra novi pokušaj zloupotrebe imena Pošte kojim se građanima putem lažnih i prevarnih SMS poruka i stranica, sugeriše da njihova pošiljka nije mogla biti isporučena, jer nisu plaćene carine.

 Iz "Pošta Srbije" skreću pažnju da nikada na ovaj način ne  komuniciraju sa korisnicima i upozoravaju da nikada ne zahtevaju ovakav način plaćanja za isporuku bilo koje vrste pošiljaka.

Za bilo kakve nedoumice, dostupan je broj kontakt-centra 0700100 300 i 011 3607 788, koji je na raspolaganju radnim danima od 8 do 20 časova i subotom i nedeljom od 8 do 15 časova.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading