ČUVAJTE PARE Lažne akcije pozivaju sa svakog izloga, a u radnji cene veće nego pre dva dana
Alo

Da bi kupci tokom predstojećeg vikenda morali dobro da pričuvaju novčanike i pre bilo koje kupovine provere da li je sniženje lažno, savetuje i predsednik Udruženja potrošača Goran Papović.

- Mi smo prihvatili nešto što je na Zapadu nastalo i gde to ima smisla, ali kod nas definitivno nema. Nama je stalno crni petak jer nam dođu nove cene skoro svake nedelje i jer nam je to kao kazna. Crni petak nam je i svakog dana koliko nas trgovci varaju na svakom koraku - kaže Papović.

Kako dodaje, sramota je što inspekcije ne reaguju na sve te prevare.

ČUVAJTE PARE Lažne akcije pozivaju sa svakog izloga, a u radnji cene veće nego pre dva dana

Medija centar

 

- Dan pre pojeftinjenja i te „akcije“ oni podignu cene za 30-40 odsto, a onda kao spuste, zalepe na izlog natpis „sniženje“, ljudi dolaze, a cena neretko bude ili ista ili još veća nego juče. To nikako ne bi smeli da rade, jer zakon kaže da sniženje nikako ne sme da traje duže nego što je trajala redovna cena - tvrdi zaštitnik potrošača.

Prema njegovim rečima, najviše prevara ima pri prodaji garderobe i obuće.

- Kod nas se najviše i kupuju odeća i obuća, tako da tu ima najviše mesta za prevare. Na drugom mestu su tehnička roba i igračke, to više nema nikakvu kontrolu. Problem je što trgovci stave ogromne marže, iako je država to ograničila i ograničenja su ista kao u regionu, od 10 do 15 odsto, ali problem su prikrivene marže preko kojih oni nalaze rupe u zakonu i koje su neverovatno visoke.

Povrh svega stoji, kaže, monopol distributera i generalnih uvoznika koji diktiraju cene.

- Kada vi imate jednog generalnog uvoznika koji uvozi jedan tip robe za celu zemlju, nema načina da negde nađete jeftinije, jer on diktira cenu. I vi lutate između skupog i skupljeg, oni drže monopol i to je možda i najveći problem - zaključio je Papović.

Uputstvo MUP: Ne dajte se!

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije objavilo je uputstvo u kome se navodi na šta treba obratiti pažnju prilikom kupovine putem interneta na famozni Crni petak. Cilj ovog uputstva je da se izbegnu neretke prevare putem interneta koje se najčešće svode na iznuđivanje podataka sa platnih kartica i njihovu kasniju zloupotrebu.

ČUVAJTE PARE Lažne akcije pozivaju sa svakog izloga, a u radnji cene veće nego pre dva dana

Alo

 

BizPortal:

Ista igračka od 3.600 do 7.900 dinara!

Društvene mreže preplavile su objave na kojima su prikazani identični proizvodi sa drastičnim razlikama u cenama. Poslednji aktuelni slučaj jeste igračka pod imenom „Hot wheels mega perionica“ čija se cena kreće od 3.600 do 7.900 dinara.

Prema rečima Marka Dragića, pravnog savetnika u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), poznate kompanije oslanjaju se na ime svog brenda i na jeftinim proizvodima abnormalno zarađuju.

- Oni prodaju „staru slavu“. Prodaju jeftine proizvode u nabavci po visokim cenama, i oslanjaju se na lojalnost kupaca. Svaki trgovac ima prava da napravi cenu za koju smatra da je najbolja, iako to uglavnom ide na štetu građana. Najbolja kazna za objekte koji drže nerealne cene jeste da građani kupuju u konkurentskim prodajnim mestima, i time smanje finansijsku dobit popularnim brendovima - rekao je on za BizPortal.

Pratite najnovije VESTI SA FRONTA

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading