VOZAČI U ŠOKU Auto-mehaničari papreno poskupeli: Za veliki servis i do 60.000 dinara
Foto: Alo/ilustracija

Nakon poskupljenja registracije i stalnog rasta cena goriva, nova glavobolja za vozače stiže u vidu skoka cena malog i velikog servisa za automobile. Kako su za Alo! i BizPortal objasnili majstori, glavni razlog za to je poskupljenje auto-delova i tečnosti koje se menjaju.

Kako nam je rekao Vojin Brajović, vlasnik auto-servisa u Sremčici, do poskupljenja servisa je došlo sada, mada su cene delova rasle tokom proteklih godinu dana.

- Skočile su cene delova, oko 40 odsto u prethodnih godinu dana, to je glavni problem. Takođe, sve tečnosti koje se koriste pri servisiranju su skuplje - ulje, antifriz - oko 20 do 30 odsto. Onda su i majstori podigli „ruke“ - objasnio je on i dodao:

- Ja nisam menjao cene iz prostog razloga jer radim na sopstvenom placu. Moji drugari koji iznajmljuju prostor morali su da podignu cene, jer su nekima podigli kirije, veći su računi, tako da je sve to uzeto u obzir.

Prema njegovoj proceni, oko 2.000 dinara iznosi poskupljenje u samim delovima i tečnostima za mali servis, a ostalo su ruke.

Gugl ima rešenje - samo za spretne

Pored onih koji žele da uštede i koji su spretni oko automobila, ima i pojedinaca koji ne žele da prljaju ruke, ili pak nisu dovoljno snalažljivi da sami urade mali servis. Za ovu drugu grupu ljudi potrebno je malo „guglanja“ - na internetu postoji obilje kupona sa popustima na usluge servisa. Samo jedan primer - lakom pretragom našli smo kupon za uslugu velikog i malog servisa, umesto 19.000 dinara treba platiti samo 12.900 dinara. Primera ima još mnogo, postoje na desetine popusta u auto-mehaničarskim radnjama, uz kupone s kojim se može uštedeti od 2.000 do 5.000 dinara.

Prema rečima majstora Srđana Dinića, vlasnika drugog servisa, mali servis se kreće, u zavisnosti od vrste automobila, od 7.000 do 13.000 dinara sa delovima, a veliki servis košta od 32.000 do 38.000 dinara, takođe sa delovima - kaže Dinić.

Treći majstor, Bojan Bošković, koji radi u centru Beograda, kaže da su njegove cene sada rekordne, ali i da je to bilo neophodno zbog svih troškova.

Šta podrazumeva mali servis?

Pod malim servisom podrazumevamo sledeće servisne radnje:

- Zamena motornog ulja

- Zamena filtera motornog ulja;

- Poništavanje servisnog intervala (na vozilima koja imaju pokazivač servisnog intervala);

- Zamena filtera vazduha motora;

- Zamena filtera vazduha kabine (polen filtera);

- Zamena filtera goriva;

- Provera nivoa kočione tečnosti (i dopuna po potrebi);

- Provera nivoa rashladne tečnosti (i dopuna po potrebi).

- Kod nas je mali servis sa delovima koštao od 8.000 do 12.000 dinara, sada je od 12.000 do 16.000 dinara. Veliki servis s delovima je koštao od 40.000 do 50.000 dinara, a sada se kreće između 50.000 i 60.000 dinara - rekao je Bošković za Alo!, i dodao da njegova cena mora da bude veća jer treba da podmiri cenu kirije koja je porasla.

Zato će svaki vozač pre nego što ode kod majstora morati dobro da se raspita i iskalkuliše šta mu se više isplati - da ide van grada i plati jeftinije, ili da sve završi u centru, ali uz malo veću cenu.

Plan B - uradi sam

BizPortal je istraživao da li postoji neko drugo rešenje i pitali su majstora Dinića da li vozač može sam da uradi servis.

- Po meni je opasno da vlasnik sam radi servis. Prvenstveno, retko ko ima uslove koji su neophodni, kanal, dizalicu… Tako je, na primer, jako teško uraditi zamenu motornog ulja, jer ne postoji mogućnost da se pravilno skladišti otpadno ulje, nego bi ono otišlo u kanalizaciju, što može biti veoma štetno i opasno - objasnio je Dinić.

Kao preporuku šta bi to vozač mogao da odradi sam kod kuće, naveo je zamenu filtera za vazduh i filtera kabine, to je sasvim bezbedno i jednostavno, a moglo bi da uštedi vozaču oko 1.000 dinara.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading