PAZI, SNIMA SE! NOV NAČIN MERENJA BRZINE NA AUTO-PUTU! Gde su kamere, koliko košta nepoštovanje propisa?
Alo

Vozači koji od 15. oktobra na auto-putu od Beograda do Niša budu vozili 150 kilometara na sat moraće da plate kazne za prekoračenje brzine i do 60.000 dinara, a ako nagarite na 170 kilometara na sat i više, može da vas košta od 240 hiljada dinara!

Duž auto-puteva u Srbiji ekipe MUP-a i JP „Putevi Srbije” već su postavile 56 najsavremenijih kamera. One će osim prekoračenja brzine snimati i ko nije vezao pojas, i napred i pozadi, kao i ko tokom vožnje koristi mobilni telefon. Kazne za sa sve prekršaje koje kamere snime automatski će biti poslate na kućne adrese vozača.

Postavljeno 56 kamera

U prethodnom periodu brzina se merila između desetak glavnih naplatnih rampi, a novi sistem previđa merenje prosečne brzine na 56 lokacija.

Tako će na auto-putu od Beograda do Niša kamere snimati na 12 lokacija: Vrčin, Mali Požarevac, Umčari, Vodanj, Smederevo, Velika Plana, Markovac, Batočina, Jagodina, Paraćin, Pojate i Aleksinac.

Na potezu od Beograda do Preljine, kamere se nalaze na Ubu, kod Lajkovca, Ljiga i Takova, a od Beograda do Šida u na lokacijama Pećinci, Ruma, Sremska Mitrovica, Kuzmin, Morović, Adaševci.

Na auto-putu od Beograda do Subotice snimaće se kod Inđije, Beške, Kovilja, Novog Sada, Zmajeva, Vrbasa, Bačke Topole i Žednika.

Ovo je prva faza projekta, pošto se u narednoj očekuje postavljanje portala na još pet lokacija na deonici od Niša do Pirota, odnosno još 11 od Niša do Preševa.

Mnogo kraće deonice

Novi sistem primenjuje staru računicu, a bazira se na prosečnoj srednjoj brzini. Na svakoj od deonica, dakle između svake od kontrolisanih tačaka, postojaće minimalno vreme za koje je moguće preći od tačke A do tačke B, a da se ne prekorači dozvoljena brzina koja na auto-putevima u našoj zemlji iznosi 130 km/sat.

Razlika je u tome što se ranije računala prosečna brzina na deonici od 150 kilometara, a sada će to biti na mnogo manjim, ponekad samo od 20-30 kilometara.

Nadležni su naveli da će kamere prvo snimiti tačno vreme kad je vozilo prošlo pored jedne kontrolne tačke, potom i pored naredne. Zatim će softver automatski deliti rastojanje u kilometrima s vremenom koje mu je bilo potrebno u sekundama i tako će se dobijati prosečna brzina kojom se automobil kretao između dve zone snimanja. Kamere će snimati registarske tablice i tačno vreme kad je snimak napravljen. Teoretski, vozač na potezu od Beograda do Niša može da dobije čak 12 kazni, ako prekorači srednju dozvoljenu brzinu između svakog od kontrolnih punktova.

Kamere snimaju pojaseve i telefone

Nove kamere snimaće i da li vozači koriste mobilni telefon u vožnji, kao i da li su vezali pojas, i to ne samo napred, već i na zadnjim sedištima, pa će i ovi saobraćajni prekršaji biti kažnjavani. Kao dokaz koristiće se fotografija vozila sa registarskom oznakom, kao i ona na kojoj se vidi osoba koja nije vezana ili vozač koji ima telefon u ruci.

Za prekoračenje brzine veće od 40 km/kilometara na sat ide se kod sudije

Stranci će biti kažnjavani na naplatnim stanicama i graničnim prelazima, a državljani Srbije će kazne dobijati na kućne adrese uz mogućnost da u roku od osam dana plate polovinu kazne  - ako nisu prekoračili dozvoljenu brzinu više od 40 kilometara na sat. U slučaju da je registrovano veće prekoračenje brzine, u tom slučaju vozač će morati kod prekršajnog sudije.

Kazne

- do 10 km/h: 3.000 dinara (1.500 za osam dana)

- 11-20 km/h: 5.000  dinara (2.500 za osam dana)

- 21-40 km/h: 10.000 dinara (5.000 za osam dana)

- 41-60 km/h: 10.000 do 20.000 dinara, tri kaznena poena i zabrana upravljanja bar 30 dana

- 61-80 km/h: 20.000 do 40.000 dinara (ili do 15 dana zatvora), šest kaznenih poena i zabrana upravljanja bar tri meseca

- 81-100 km/h: 100.000 do 120.000 (ili 30 dana zatvora), 14 kaznenih poena i zabrana upravljanja bar osam meseci

- više od 100 km/h: 120.000 do 140.000, 30-60 dana zatvora ili 240-360 sati dobrotvornog rada, 15 kaznenih poena i zabrana upravljanja bar devet meseci.

Na auto-putevima godišnje gine 40 ljudi zbog neprilagođene brzine

Prema zvaničnim podacima, u poslednjih pet godina u saobraćajnim nezgodama koje su se događale na auto-putevima, najčešće zbog vožnje neprilagođenom brzinom, godišnje je u proseku smrtno stradalo 40 ljudi.

 

Komentari (0)

Loading