FIĆAFEST U KRAGUJEVCU Sve prolazi, samo „fića“ o(p)staje (FOTO)
Aleksandar Đorđević

U Kragujevcu ne zaboravljaju vozilo koje je doprinelo razvoju grada ali i cele države

- Cilj nam je d sačuvamo ime „Zastave“, koja više ne postoji, Zahvaljujuži „fići“, ali i ostalim modelima „Zastave“ Kragujevc je postao industrijski, obrazovni i kulturni centar. Cilj nam je i da podstaknemo nadležne da se u našem gradu formira industrijski muzej i postavi spomen-obeležje „fići“, koji zaslužuje da ima posebno mesto u našem sećanju – kaže Slavoljub Batavelji, predsednik ovog udruženja, koje ima 288 članova iz Kragujevca,ali i iz drugih evropskih zemalja.

Bilo je tu oko 70 vozila iz Kragujevca, Ćuprije, Aranđelovca, Rume, Šida, Raške, Topole, Požarevca, Loznice, Valjeva, Loznice Despotovca, ali i Đevđelije iz Severne Makedonije.

Makedonac Aleksandar Mickoski je u Kragujevac stigao sa drugovima Pavom Hristovom i Saškom Saćalovom.

- Nastavio sam očevu ljubav prema „fići!. Da je živ i on bi bio ovde.Nije propuštao nijedan skup, a stizao je do mnogih mesta bivše Jugoslavije, pa i do Švajcarske. Ovajauto je iz 1974. godine – kaže Aleksandar.

Najvežu pažnju posetilaca privukao je „fića“ Bobana Petrovića iz Despotovca, koji se u kragujevačkom Velikom parku pojavio sa dvanaestogodišnjim sinom Lukom:

- Mnogo truda je uloženo u restauraciju ovog lepotana. Uredili sumi ga dvojica braće iz Kragujevca, koji su svojevremeno radili u „Zastav“ i sada se bave očuvanjem ovog nezaboravnog modela.

Posebno je bio interesantan i „fića“ Aranđelovčanina Maksima Novovića, proizveden 1983. godine, izgleda kao nov, a zadržao je potpuno originalan izgled, baš kao kad je sišao sa montažne trake. On je na ovu smotru došao sa sinovima Todorom, Urošom i Vukom i suprugom Zoricom.

- Povremeno koristimo „fiću“, za šetnju i bliće izleet. Uživanje je potpuno – ističe Maksim.

Smotru nije propustio ni najstariji član Udruženja ljubitelja „fića“ Branko Jokanović (85), koji je pozdravljen posebnim aplauzom.

„Fića“ je, kako Kragujevčani, a i mnogi drugi smatraju,poseban automobil. Proizvodnja je počela 1955. godine, a prestala 30 godina kasnije. Popularni automobil, koji je odigrao posebnu uogu u razvoju jugoslovenske automobilske industrije, 2000. godine je proglašen z auto milenijuma u SR Jugoslaviji. Proizvedeno je ukupno 923.487 „fića“ čiji je zvanični naziv bio „zastava 750“.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading