NOVI SAD DOBIJA PASARELE I PODZEMNE PROLAZE Evo gde i kada će biti izgrađeni
Foto: nsuzvio.rs/Pavle Pejić

Generalnim urbanističkim planom predviđeno je puno stvari koje će uticati na rasterećenje najprometnijih saobraćajnica kao i na proširenje pešačkih zona koje će doprineti sigurnosti pešaka i biciklista.

Planirana je pešačka denivelacija (pasarela) preko Beogradskog keja naspram Dunavske ulice čime će se povezati pešačka staza na Beogradskom keju sa Dunavskim parkom i pešačkom zonom u centru - priča nam Miladinović.

Vesić najavio prvi moderan muzej u Srbiji, koncipiran tako da će ljudi moći u njemu da provedu čitav dan - Alo.rs

Dodaje i da, kada je u pitanju pešački i biciklistički saobraćaj, nacrt predviđa proširenje pešačke zone u centru grada na Ulicu Ise Bajića, deo Ulice Ignjata Pavlasa, Ilije Ognjanovića i Dunavske ulice, što će omogućiti spajanje Dunavskog parka i Dunavske ulice bez presecanja tokova automobila.

U planu je i ostvarenje nove pešačke zone u podgrađu Petrovaradinske tvrđave, što će biti omogućeno zatvaranjem Beogradske ulice u Petrovaradinu za saobraćaj motornih vozila, osim javnog prevoza, a isto važi i za "gornji plato" tvrđave.

Vremenska prognoza na teritoriji cele Srbije izuzetno je promenljiva ovih dana - Alo.rs

U Generalni urbanistički plan su ucrtani i podzemni prolaz kod Futoške pijace za vozila kao i podzemni prolaz za pešake i bicikliste kod stadiona "Karađorđe" na Bulevaru oslobođenja.

 Kod Futoške pijace gde se kod Bulevara oslobođenja susreću Futoška sa jedne i Jevrejska ulica sa druge strane, planirano je da se izgradi ili podzemni prolaz ili nadzemni prelaz za vozila kako bi se rasteretila ta, jedna od najfrekventnijih saobraćajnica u gradu.

Najjeftinije bi bilo da to bude nadvožnjak od Futoške ulice ka centru grada i Jevrejskoj ulici ili da to bude podzeman ili nadzeman prolaz za vozila iz smera od Železničke stanice Bulevarom oslobođenja ka Mostu slobode.

U oba slučaja, ponavljam, najjeftinije rešenje jesu nadvožnjaci koji bi omogućili daleko brži protok saobraćaja ali prvo moraju da se urade detaljne dodatne studije, saobraćajne analize i idejni i generalni projekat koji će pokazati šta je bolje, brže, jeftnije i isplativije. Svakako će poslednju reč o tome dati stručnjaci koji će sačiniti sve potrebne analize - zaključuje Miladinović.

Kompletan spisak lokacija koje će sutra ostati bez električne energije - Alo.rs

Prema Generalnom urbanističkom planu trenutno je najizvesnije da će se podzemni prolaz za pešake i bicikliste graditi ispod Bulevara oslobođenja kod stadiona "Karađorđe".

- Tu je planirano da se strateški iskoristi parking ispred objekta u kojem je smešten Biro za zapošljavanje na uglu ulice Dimitrija Tucovića i Bulevara oslobođenja koji je niži od bulevara, odnosno nalazi se ispod njegovog nivoa pa je zgodno da tu bude početak podzemnog prolaza koji bi išao ispod bulevara sve do parcele prekoputa na uglu Vojvođanske ulice koja se takođe nalazi ispod nivoa bulevara.

Od tog kobnog dana prošle su 23 godine - Alo.rs

To nije mali zahvat ali će se na taj način ukinuti postojeći semafor na toj lokaciji koji usporava saobraćaj jer se već sledeći semafor nalazi u neposrednoj blizini na svega 30-ak metara, tako da će se ubrzati saobraćaj i smanjiti zagađenje a i vozila i pešaci i biciklisti će imati nesmetan prolaz - zaključuje Miladinović.

I za to će, prema njegovim rečima, nakon detaljnih analiza, stručnjaci dati sud i odrediti koje će biti najbolje i najisplativije rešenje.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading