OGLASILA SE DOKTORKA BJEGOVIĆ Kineski naučnici pronašli ANTITELO koje neutrališe sve varijante koronavirusa!
Printskrin

Dok ceo svet strahuje od omikrona, novog soja koronavirusa, naučnici iz Kine ulili su novu nadu tvrdnjama da su izolovali antitelo koje može efikasno da neutrališe sve varijante koronavirusa! Autori studije, koja je, kako piše ruski RT, objavljena u utorak, tvrde da se pokazalo da monoklonsko antitelo 35B5 u laboratorijskim uslovima, ali i u istraživanjima sprovedenim na živom organizmu (humanizovanim miševima), neutrališe tip kovida 19 bez mutacija, ali i one varijante koje izazivaju zabrinutost.

Dr Jelena Begović, direktorka Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo, objašnjava da su monoklonska antitela veliki proteini koji se koriste u različitim terapijama, uključujući i kovid 19.

- Kao što sama reč kaže, antitela su specifičan deo imunskog sistema i učestvuju u borbi, recimo, protiv virusa tako što se vezuju za njega i neutrališu ga. Takva antitela se već koriste u praksi za pasivnu odbranu od infekcije korona virusom (lekovi čiji se naziv završava na mab - skraćenica od monoklonsko antitelo na engleskom jeziku). Zahvaljujući razvoju tehnologija u prošlom veku, antitela se mogu proizvoditi na različite načine i kada je ta proizvodnja takva da su sva antitela međusobno identična onda se ona zovu monoklonska. Samim tim ona se isto ponašaju tj. vezuju se za isti deo virusa u ovom slučaju - objašnjava dr Begovć.

Naša sagovornica podseća da su eksperimenti do sada rađeni samo na miševima što, kako kaže, znači da iako su rezultati obećavajući - još uvek nisu potvrđeni na ljudima.

- Ideja je da se pronađe antitelo koje, sa jedne strane, efikasno eliminiše efekat virusa, a sa druge strane, vezuje se za deo virusa koji se slabo ili uopšte ne menja (za razliku od delova S proteina koji su podložni promenama). Cilj je da se dobije antitelo koje je efikasano ne samo protiv sojeva sa kojima smo se već susreli (na primer alfa i delta) već je velika verovatnoća da će biti efikasano i protiv budućih varijanti korone - da budemo korak ispred virusa u ovoj borbi - kaže dr Begović, zaključujući da su ovakva istraživanja i rezultati osnova i za dalji razvoj vakcina.