DA LI BOLJE IDU BENZINCI ILI DIZELAŠI? Najviše se traže 2006. i 2007. godište, po ceni od 4.500 do 5.000 evra!
EPA/KOCA SULEJMANOVIC

Slična iskustva imaju i prodavci automobila širom Srbije, koji kažu da je prodaja i polovnih i novih automobila drastično porasla ove godine i da se na placevima zna koji modeli, godišta, marke i motori se "prodaju kao alva". 

VOLKSWAGEN UZEO PRIMAT

Prema zvaničnim podacima, u prvoj polovini ove godine u Srbiji je prodato 34 odsto više polovnjaka i 32 odsto više novih automobila, u odnosu na isti period prošle godine. Ove brojke pokazuju da se tržište automobila stabilizovalo u odnosu na početak pandemije. 

DA LI BOLJE IDU BENZINCI ILI DIZELAŠI? Najviše se traže 2006. i 2007. godište, po ceni od 4.500 do 5.000 evra!

Shutterstock

 

U prvih šest meseci ove godine, u Srbiji je prodato 12.752 novih automobila, na dobrim pozicijama su Škoda, Fiat i Toyota, Kia i Mercedes-Benc, dok su pojedine marke su prodale po samo jedan primerak. 

POLOVNI DIZELAŠ 2006. GODIŠTE OD 4.500 EVRA

Prema rečima vlasnika auto placa Marka Mišovića, primetno je da se najviše kupuju automobili proizvedeni u Nemačkoj i Francuskoj. Polovnjaci sa dizel motorima su najtraženiji i za njih se odlučuje gotovo 70 odsto kupaca na placevima, tvrdi vlasnik. 

- Benzinca kupuje manje od trećine kupaca koji dođu na plac. Najviše traže 2006. i 2007. godište, po ceni od oko 4.500 do 5.000 evra. Prodaju se Opel Corsa, Peugeot , Citroen, Audi, Renault Clio, Fiat Punto. Tu su takođe Volkswagen Passat i Polo. Tu su takođe neke BMW serije i Audi A4 - kaže Marko Mišović. 

CENA SKOČILA, ALI I DALJE SE KUPUJE

Kada su troškovi nabavke polovnjaka veći, dolazi do skoka cene, što je upravo bio slučaj pre nekoliko meseci.

DA LI BOLJE IDU BENZINCI ILI DIZELAŠI? Najviše se traže 2006. i 2007. godište, po ceni od 4.500 do 5.000 evra!

Dejan Briza

 

- Kada se radi o novim automobilima, usled pandemije došlo je do poteškoća u nabavci određenih stavki tokom izrade. S druge strane, polovnjaci su se manje prodavali, pa je njihova cena još više porasla zbog veće potražnje. Takođe, tu je i obračun carine i primena kataloga o vrednostima polovnih automobila, i zbog toga je cena polovnih vozila škočila - kaže Mišović. 

I DALJE VOLIMO AUDI, BMW I MERCEDES

Oni koji imaju malo više novca da izdvoje za kupovinu automobila, u Srbiji se najčešće odlučuju za marke Audi, BMW i Mercedes-Benz.

- Od luksuznih automobila koje može da priušti samo mali broj ljudi, u manjem broju prodaje se Porsche, a još manje Lamborghini, Bentley, Chrysler, Ferrari, Rolls-Royce. To stiže u svega nekoliko komada godišnje - objašnjava sagovornik.

NOV AUTOMOBIL, BENZINAC OD 1300 KUBIKA 

Od novih automobila najviše se prodaje Škoda, prema kriterijumima potpuno drurgačijim nego za polovnjake. 

- To bira 20 odsto kupaca. I koliko god da je dizel popularan među polovnjacima, skoro svi koji kupuju nove automobile odlučuju se za benzince. Električni automobili nisu popularni u Srbiji ni među kupcima novih vozila, vozila na hibridni pogon se kupuju maksimum u 10 odsto slučajeva. Novi auti koji se prodaju najčešće imaju između 1.300 i 1.499 kubika - kaže on. 

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading