TELEFONI HITNE POMOĆI USIJANI: Lekari apeluju na ove grupe građana da se paze!
Alo/ M. G.

Beg od vrućine Beograđani su uglavnom ponalazili ispod klima-uređaja, dok su najhrabriji birali "debeli" hlad u parkovima. Najmlađi sugrađani su za rashlađenje izabrali fontane.

Da je vrućinu bilo teško podneti, potvrđuju i dežurni iz Hitne pomoći čiji su telefoni bili usijani tokom celog dana. Do 16 časova imali su preko 140 poziva, od kojih 50 na javnom mestu, što je skoro dupliran broj u odnosu na prethodne dane. Kako su naveli dežurni iz ove ustanove, uglavnom su intervenisali zbog kolabiranja usled neadaptiranosti na visoke temperature, a veliki broj intervencija bio je na otvorenom jer je bilo i onih koji su usled povišene temperatara padali u nesvest na ulici.

Dežurni lekari posebno apeluju na srčane bolesnike da se pričuvaju i ne izlaze na sunce u narednim danima. Posebne mere predostrožnosti biće na snazi i u prestoničkim gradskim preduzećima, čiji radnici rade na otvorenom.

LOKACIJE CISTERNI

Cisterne s pijaćom vodom nalaziće se na Trgu republike - TC "Staklenac", Beogradskom sajmu, u smeru ka Čukarici, na Zelenom vencu, kod Vukovog spomenika, kod Opštine Novi Beograd, odnosno kod kružnog toka i u Zemunu, kod okretnice javnog gradskog prevoza, na kraju Ulice cara Dušana. Cisterne će se nalaziti na pomenutim lokacijama 22, 23, 24. i 25. juna, od osam do 20 časova.

- Mere se odnose na organizaciju procesa rada zaposlenih u javnim preduzećima kako bi u najtoplijem delu dana imali pauzu za osveženje - rekao je gradonačelnik prof. dr Zoran Radojičić. - Pomerili smo i uobičajeno vreme pranja ulica, koje će u najtoplijim delovima dana biti osvežavane, kako bismo ublažili efekte izuzetno visokih temperatura.

I dok radnici "Zelenila" i "Čistoće" mogu da se sklone u hlad ili naprave pauzu tokom najtoplijeg dela dana, vozači javnog prevoza taj luksuz nemaju. U vozilima u kojima klima-uređaji ne rade prinuđeni su da osam sati sede za volanom i peškirima oko vrata. Koncentracija u ovim uslovima dovodi se u pitanje. I najmanja greška može biti kobna, a oni moraju na vreme da reaguju. Problem je i taj što na mnogim okretnicama nema toaleta, a ni sveže vode, pa ne mogu ni da se umiju i tako osveže. U rančevima koje drže kraj sebe voda se umlači, pa ni na taj način rashlađivanje nije moguće.

Po sadašnjem redu vožnje putnike prevozi 1.157 vozila. Prema podacima GSP, trenutno 75 odsto autobusa i 70 odsto trolejbusa JKP "GSP Beograd", koji redovno saobraćaju, imaju ispravne i funkcionalne sisteme klimatizacije. U tramvajskom podsistemu samo 30 KAF tramvaja, odnosno "španaca" ima fabrički ugrađene klime. Kažu da se u vozilima GSP-a svakodnevno proveravaju sistemi za klimatizaciju i gde je potrebno otklanjaju nedostaci.

Proteklih dana, goreli su i autobusi, pošto se zapale klima-uređaji usled pregrevanja, što vozačima javnog prevoza pravi dodatni problem. I kao da im njihova muka nije dovoljna, moraju da istrpe nervozu putnika, i odgovaranje na pitanja zašto rashladni uređaji ne funkcionišu.

Komentari (0)

Loading