LETOVANJE U GRČKOJ: Šta sa otkazanim aranžmanima?
EPA/ BOUGIOTIS EVAGELOS
  • Problemi sa aranžmanima
  • Nezadovoljni turisti

Početak sezone doneo je domaćim turistima i prve probleme od kojih su strahovali i turističke agencije i putnici koji imaju plaćene aranžmane.

Zbog problema u poslovanju najvećeg grčkog turoperatera „Muzenidis travela”, sa sedištem u Solunu, grupi turista iz Srbije koji je trebalo da odmaraju na severu Grčke od 18. do 26. juna iznenada je otkazano letovanje u Grčkoj. Aranžmani su plaćeni preko turističke agencije „Muzenidis Srbija” koja, saznajemo, nije jedina na našem tržištu koja prodaje aranžmane ovog velikog grčkog turoperatera.

EPA/ BOUGIOTIS EVAGELOS

 

Kako je juče za "Politiku" izjavila Svetlana Nikolić, direktor agencije „Muzenidis Srbija”, oni su prema stranom partneru izmirili sve obaveze i platili ugovorena letovanja, a obaveštenje da postoji problem da ona budu realizovana dobili su iz Grčke samo dva dana pre početka ugovorenih putovanja.

– Obaveštenje je stiglo u petak posle radnog vremena i saznali smo da putnici koji imaju ugovorene aranžmane od 18. do 26. juna neće biti smešteni. Mnogi su već bili na putu, neki i u Grčkoj, odakle su krenuli na odmor i bio je problem da ih sve obavestimo na vreme. Dogodilo se i to da nam je kancelarija bila zatvorena jer je radnica bila u kontaktu s kovid pozitivnom osobom, pa je testirana, zbog čega smo radili od kuće. Nesavesnim poslovanjem partnera s kojim sarađujemo godinama dovedeni smo tako u ovakvu poziciju, ali smo učinili sve da obezbedimo putnike. Mnogi su smešteni na druge lokacije, čak i u bolji smeštaj, a u tome su nam pomogli naši drugi partneri iz Grčke – kaže Nikolićeva i dodaje da je od 460 putnika u toj smeni polovina zbrinuta.

EPA/ALEXANDROS VLACHOS

 

 

Inače, kancelarija ove agencije juče je od ranog jutra bila puna nezadovoljnih putnika koji pokušavaju da ostvare svoja prava ne samo za ove nego i sledeće ugovorene aranžmane, budući da je neizvesno kako će se ova situacija razvijati.

Vlasnica agencije navodi da su pojedinim putnicima već vratili novac jer nisu želeli da prihvate ponuđeni smeštaj. Šta je turoperater iz Grčke naveo u pismu koje, saznajemo, nije poslato samo ovoj nego i drugim agencijama u Srbiji s kojima sarađuju kao i partnerima iz istočnoevropskih zemalja?

Obavestio ih je da aranžmani ugovoreni za navedeni period neće biti realizovani, a putnicima je ponuđeno da nove termine rezervišu od 1. septembra ili sledeće godine, što većini ne odgovara.

EPA/ALEXANDROS VLACHOS

 

Na pitanje šta da očekuju putnici koji su letovanja platili preko agencije „Muzenidis Srbija”, a ima ih, saznajemo, više od hiljadu, Slavica Nikolić kaže da imaju uveravanja da problema neće biti, ali da su i oni u strahu da se nešto ne iskomplikuje.

– Našli smo se u nezavidnoj poziciji iako smo sve svoje obaveze izmirili. Šteta je ogromna, ne samo finansijska nego i reputaciona i iako samo imamo isti naziv, naša agencija je potpuno odvojeno pravno lice koje nema nikakve veze s poslovanjem grčkog partnera. Slučaj smo prijavili nadležnom ministarstvu, a pokrenućemo i postupak pred grčkim sudovima u vezi s nadoknadom štete. Za sada je najvažnije da putnici ne budu oštećeni – kaže Nikolićeva.

Ona napominje da su mnogi putnici zabrinuti zbog ove situacije i raspituju se da li će biti problema s realizacijom sledećih aranžmana.

– Ono što je nama rečeno jeste da problema neće biti i da je u toku samo restruktuiranje firme i promena vlasništva. Inače, vlasnik ove kompanije je u martu preminuo od posledica virusa korona, što je i dovelo do promene u strukturi vlasništva. Opet, iznenadilo nas je to što smo na ovakav način obavešteni o svemu i trudimo se da saniramo štetu – kaže Nikolićeva.

Da podsetimo, iz Jute su u petak upozorili da većina agencija u Srbiji preko ove grčke kompanije prodaje aranžmane i da problemi u njihovom poslovanju mogu da naprave veliku štetu domaćim agencijama.

EPA/ALEXANDROS VLACHOS

 

Prema njihovim podacima, „Muzenidis Srbija” nije prva agencija čiji su putnici imali probleme, ali da su uz velike napore našli rešenja za svoje putnike. U Juti smatraju da su domaće agencije odgovorne za odabir partnera i da moraju da nađu rešenje. Moguće je da centrala u Grčkoj nije platila hotele, a da su naše agencije sve izmirile na vreme. Reč je, inače, o najvećem turoperateru u Grčkoj.

U Juti kažu da je ovo inače situacija koje se agencije najviše plaše, da propadne inostrani partner kod koga je novac, posebno u ovoj fazi kada svi pokušavaju da se oporave od krize. Kako kažu u drugim agencijama za naš list, sada je na nadležnoj inspekciji da utvrdi da li je agencija izmirila svoje obaveze.

Bitno je da se što veći broj putnika pošalje na odmor, ali će, kažu, sve biti jasnije posle 26. juna. Tada će se znati i da li je po sredi samo formalni registracioni problem grčkog „Muzenidisa” ili su po sredi finansije, što je za sada i dalje na nivou spekulacija. Poznato je da ovaj turoperater sarađuje s velikim brojem agencija u istočnoj Evropi, u pitanju je ogroman novac i ugled turističkih kompanija, pa u ovom sektoru tvrde da će se vrlo brzo znati šta je plan novih vlasnika grčkog turoperatera.

Komentari (0)

Loading