Saobraćajna policija
Foto: Alo/Masanori Jošida

Prolazak kroz crveno svetlo jedan je od najtežih saobraćajnih prekršaja – i ne prolazi nekažnjeno. Kazne su visoke, slede kazneni poeni, a u težim slučajevima i oduzimanje dozvole.

A glavni „svedok“ na sudu? Kamera na semaforu.

Ali da li ste se ikada zapitali kako te kamere zapravo izgledaju i da li mogu da vas snime i zbog prebrze vožnje?

Gde se zapravo krije kamera?

Iako mnogi misle da se kamera nalazi direktno na semaforu – greše. Pravi blic koji fotografiše vozača i tablice postavljen je nekoliko metara iza semafora i linije zaustavljanja.
Mora da snimi vozilo spredu, kako bi se jasno videli lice vozača i registarska oznaka. Za motocikliste postoje kamere koje snimaju i otpozadi.

One male kamere koje se često vide na stubovima semafora nisu kamere za kazne – to su samo senzori koji mere gustinu saobraćaja i pomažu u regulisanju svetala.

Ko vas zapravo „hvata“?

Da bi prolazak kroz crveno bio dokazan, mora postojati fotografski snimak sa jasno vidljivim registarskim brojem i vozačem.
Stariji sistemi koriste crveni filter koji prigušuje blic, ali su i dalje lako uočljivi.
Moderni uređaji su mnogo „lukaviji“ — koriste nevidljive bljeskove crnog svetla, koje ljudsko oko jedva primeti. Drugim rečima, možda ste već „uhvaćeni“, a da toga niste ni svesni.

Najnovije semaforske kamere koriste indukcijske trake ugrađene ispod kolovoza.

Kada automobil pređe prvu traku, kamera se priprema; ako zatim pređe i drugu — sistem potvrđuje da je prolazak kroz crveno stvaran i automatski snima vozilo.

Tu je i lidar tehnologija — laserski sistem koji meri i prolazak kroz crveno i prekoračenje brzine. Ove kamere prepoznaju se po čvrstim stubovima pored puta, a policija sve češće koristi i mobilne verzije postavljene u parkiranim vozilima u blizini raskrsnica.

(Zagorje)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading