Pančevački most
Foto: Printscreen/NAXI kamere

Prvo - zbog nade da bi ova važna saobraćajna veza posle decenija odlaganja konačno mogla da bude vraćena u pristojno stanje, a ono drugo - jer bi ih obnova odsekla od centra Beograda na duže vreme.

Posle 60 godina prilaznim i silaznim putevima Pančevca je odzvonilo. Popravke više ne pomažu, kažu u Putevima Srbije, moraju da se grade novi. Međutim, kako je to jedna od ključnih žila Beograda, saobraćaj se neće prekidati, već će se raditi u više faza.

"To znači da pre nego što se ruše postojeće pristupne konstrukcije, napravićemo tzv. privremene rampe, levu i desnu, odnosno silaznu i uzlaznu rampu koje će biti povezane na sistem gradskih ulica u gradu Beogradu", kaže pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije" Miodrag Poledica.

Iz pravca Pančeva ka Beogradu privremena rampa spuštaće se ka Klaničkom keju, pa ka Dunavskoj ulici. U suprotnom smeru, rampa će se biti izgrađena od ulice Vuka Vrčevića ka mostu. Ukoliko projekat dobije dozvolu do kraja godine i obezbede sredstva, a procenjuje se da je to oko 25-30 miliona evra, izgradnja bi mogla da počne za otprilike godinu dana.

"Mi ćemo ga skratiti optimizacijom i paralelizacijom radova i ukupan rok bi trebalo da bude 1,5 do dve godine maksimalno. Dakle, ne tri i po godine kako se sad pojavilo u medijima. To su neki podaci preuzeti iz projekta, iz neke verzije, koju ćemo da unapredimo u ovoj fazi projekta za građevinsku dozvolu", kaže Poledica.

Kada se izgrade novi pristupi na mestu postojećih, postoji šansa da će i oni privremeni preživeti i postati stalni. To bi čak bilo i korisno, kažu u Putevima Srbije, u slučaju da se Beograd bude širio na sadašnjem prostoru Luke, ka Vilinim vodama i Višnjičkoj banji.

Iako je pre nekoliko godina u stručnoj javnosti dosta polemisalo o tome da li se isplati rekonstruisati Pančevački most ili je bolje ovako oštećenog ga srušiti i sagraditi novi, sada se to pitanje ni ne postavlja. Naime, rušenjem Pančevca prekinula bi se ne samo međunarodna drumska veze ka Pančevu i Vršcu i dalje ka Rumuniji, nego i one železnička, a on je, opet, rekonstruisana skoro, 2015, odnosno 2018. godine i nalazi se u prilično dobrom stanju.

Alo.rs/Una

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading