Urbanistički zavod Beograda
Foto: Alo/Urbanistički zavod Beograda

Tunel koji će povezati savsku i dunavsku padinu grada, koji je poznat pod nazivom "mali metro" i na čijoj se realizaciji uveliko radi, najkraći je od pet drumskih tunela o čijem se kopanju razmišlja u različitim delovima grada.

Sve to deo je nacrta Generalnog urbanističkog plana Beograda (Elaborat za javni uvid) objavljenog na sajtu Urbanističkog zavoda Beograda.

Urbanistički zavod Beograda

Urbanistički zavod Beograda

 

 

 

To su sledeći tuneli:

Od Čukarice do Autokomande (ispod Senjaka), koji počinje kod petlje Hipodrom i završava se kod u Ulici dr Milutina Ivkovića
Od Voždovca do Zvezdare, koji povezuje Šumice i Tršćansku kod Liona
Od Kumodraža do petlje "Avala" (kod "1.000 ruža")

"Tuneli koji su navedeni su uneti u GUP Beograda 2041. prema urbanističkim planovima koji su na snazi ili čija izrada je u toku. To su tuneli na trasi saobraćajnice Unutrašnji magistralni poluprsten, kao i tunel na trasi Novog avalskog puta", navode iz Urbanističkog zavoda.

Kako pojašnjavaju, zbog konfiguracije terena Grad Beograd ima mogućnosti za realizaciju tunelskih veza između pojedinih delova grada, te će s tog aspekta možda kroz GUP Beograda 2041. čija je izrada u toku biti planirana još neka tunelska veza u gradu.

Urbanistički zavod Beograda

Urbanistički zavod Beograda

 

 

"Benefit realizacije tunela u pogledu funkcionisanja saobraćaja ogleda se pre svega u smanjenju vremena putovanja između dve gradske zone, zatim poboljšanju činilaca životne sredine, ali i segregaciji saobraćajnih tokova, sto sve zajedno utiče na bolje uslove života u gradu", naveli su u Urbanističkom zavodu Beograda.

Tunel i ispod Save i cele Ade

Osim ovih tunela u GUP je ucrtan i tunel koji bi povezao Ulicu dr Ivana Ribara i Čukaričku padinu, tunelom ispod Save, koji bi bio spoj važnih gradskih puteva na čukaričkoj i novobeogradskoj strani, praktično veza Ledina i Žarkova.

O vezi Dunavske i Savske padine

Tunel koji će povezati dve strane Terazijskog grebena deo je projekta nazvanog "Mali metro" o čemu postoje detaljni podaci na sajtu Grada Beograda.

"Projekat podrazumeva uklanjanje Starog savskog mosta, izgradnju Novog srpskog mosta preko Save na istom mestu, kao i izgradnju tunela od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana. Nakon izgradnje Novog srpskog mosta sa novobeogradske strane biće formirana velika saobraćajna petlja, koja, između ostalog, podrazumeva i pet kružnih tokova na Novom Beogradu", piše na sajtu grada.

Dužina ovog tunela je dva kilometra i po dve saobraćajne trake za svaki smer.

Vrednost izgradnje tunela iznosi 235 miliona evra, finansijer je Vlada Republike Srbije, nosilac projekat je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada Beograda, a ugovor o izgradnji potpisan je u novembru 2023. godine.

(Telegraf)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading