"MOGLI BI VEĆ SUTRA DA NAS KONTAKTIRAJU" Naučnici se pripremaju za susret sa vanzemaljcima
Foto: Shutterstock

Univerzitet Sent Endruz udružio je snage s britanskom istraživačkom mrežom SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence - Potraga za vanzemaljskom inteligencijom) kako bi uspostavili protokole i procedure ako vanzemaljci doista budu otkriveni.

Tim upozorava da, iako postoje mere za suočavanje s pretnjama poput udara asteroida, nema dogovorenog odgovora ako uhvatimo radio signal koji je poslao neki inteligentan oblika života iz svemira.

Događaj "Seti Post-Detection Hub" će okupiti stručnjake iz celog sveta kako bi odlučili kako da se ustanovile metode, doneo zakon koji se tiče svemira i predvideli uticaj takvog događaja na društvo.

Dr Džon Eliot, naučni saradnik u Sent Endruz i koordinator Huba, kaže: ‘Hoćemo li ikada dobiti poruku od ET-ja? Ne znamo. Takođe ne znamo ni kada će se to dogoditi.‘

"Ali znamo da sebi ne možemo da priuštimo da budemo loše pripremljeni - naučno, društveno i politički bez kormila - za događaj koji bi se mogao pretvoriti u stvarnost već sutra."

"Moramo da koordiniramo naše stručno znanje ne samo kako bismo procenili dokaze, već i kako bismo razmotrili društvene reakcije, dok naše razumevanje napreduje i ljudima saopštavamo ono što znamo i ne znamo. A vreme za to je upravo sada", rekao je Eliot.

Istina je tamo negde

Potencijalni problemi u komunikaciji s vanzemaljskim životom istraženi su u četvrtom nastavku filmske franšize Star Trek: The Voyage Home.

Film prikazuje vanzemaljsku sondu koja šalje poruku koja nenamerno uništava ljudsku tehnologiju, a kriza je rešena tek kada kapetan Kirk i njegova posada shvate da sonda pokušava da komunicira sa kitovima na planeti.

Mnogi naučnici sada misle da je inteligentni život negde daleko u svemiru realna mogućnost, a NASA je nedavno pokrenula osmomesečno istraživanje kako bi ispitala stotine neobjašnjivih viđenja NLO-a.

Istragu o "Nedidentifikovanim letećim objektima" vodi dr. Tomas Zurbuhen, iz NASA-ine Uprave za naučne misije, a izveštaj bi trebao biti gotov do sljedećeg ljeta.

Prošle godine je Pentagonova radna grupa za neidentifikovane vazdušne pojave objavila izveštaj o 144 incidenta s NLO-ima između 2004. i 2021., od kojih su mnoge uočili vojni piloti.

Iako su zaključili da nema dokaza da su objekti došli iz svemira ili od nekog stranog neprijatelja, rekli su da se većina zasad ne može objasniti.

Potrebno je ažurirati protokole

Trenutno su jedini dogovoreni protokoli za slučaj susreta s vanzemaljskim životom oni koje je sastavila sama SETI zajednica 1989. godine i nisu revidirani od 2010. godine. Ipak, oni su u potpunosti usresređeni na naučni deo priče.

Kraljevsko društvo je 2010. godine održalo naučni sastanak na temu "Otkrivanje vanzemaljskog života i posledice za nauku i društvo‘, ali nije bilo globalnog dogovora o tome kako postupiti u slučaju kontakta.

Učenje kako da dešifruje strani jezik ili način komunikacije verovatno će biti jedna od glavnih prepreka koje će stručnjaci morati da prevaziđu.

U nedavnom BBC-jevom dokumentarcu First Contact: An Alien Encounter, naučnici su priznali da možda nikada neće biti moguće razumeti šta vanzemaljci pokušavaju da nam kažu. dr. Aleksandar Reding, profesor na Univerzitetu Harvard, rekao je da ljudi još uvek nisu naučili kako da prevode životinjsku komunikaciju.

„Kitovi su zaista dobar primer i oni su na neki način najbliži vanzemaljcima ovde na Zemlji“, rekao je on.

„Kitovi su veoma inteligentni, a njihovo okruženje je potpuno drugačije od našeg. Obrasci koje čujemo su čisti obrasci koje prepoznajemo kao muziku, ponavljajući obrasce. To je oblik vokalizacije, ali mi zapravo ne znamo čemu služi. Da li je to muzika ili jezik? Šta to znači? Ovo nam može dati osećaj koliko je težak zadatak koji imamo" - dr. Eliot je priznao da bi dešifrovanje vanzemaljskog jezika bilo teško bez neke vrste vanzemaljskog kamena Rozeta.

„Ipak, mnogo se može naučiti i bez ovoga. Jezik za inteligentne vrste ima struktuiran sistem koji je višeslojan i ima unutrašnju strukturu. Identifikujući bilo koji obrazac unutar signala i izračunavajući kako ti obrasci međusobno deluju, moglo bi se otkriti da li je ovaj početni test površinske strukture prošao i da li postoje dokazi da je to neka vrsta jezika", kaže on. „Ako je tako, onda ćemo moći da pređemo na identifikaciju unutrašnjih struktura koje pokazuju sve poznate inteligentne vrste. Kada to uradimo, možemo da pređemo na dublje nivoe 'sintakse' tamo gde se ona 'susreće' sa semantikom."

Vilijam Borucki, bivši naučnik NASA, dodao je: „Kada pogledam kako Holivud prikazuje prvi kontakt, jedna od stvari za koje mislim da je nemoguće jeste da su ljudi odmah spremni da komuniciraju i da imaju slične ambicije i odgovore.“

„Ali kada razmišljam o inteligentnom životu i njegovoj raznolikosti na Zemlji, imamo pse, imamo majmune, imamo hobotnice koje svoju inteligenciju imaju u naručju, a ne u glavi. Ne možemo da razgovaramo sa većinom stvorenja na Zemlji na inteligentan način. Kako ćemo razgovarati sa inteligentnim civilizacijama? Nisam siguran da ćemo ih ikada moći razumeti.'

Pratite najnovije VESTI SA FRONTA

BONUS VIDEO

Поп

22.11.2022 08:29

Баш размишљам како би се осећао да ми се појави и на српском каже брате мој како си. Ако су интелегентнији од нас због технолигије питање је какав им је интерес да би комуницирали са нама. Одлуке које су донесене од ових мало напреднијих од нас нису на нивоу ни да комуницирамо међу собом а камоли са неким који је изнад њих у свим нивоима.