Juki Cunoda
AP/Dan Istitene
Juki Cunoda

AP/Dan Istitene

Juki Cunoda, Foto: AP/Dan Istitene

U jesen 2020. godine japanski automobilista Juki Cunoda (20) u Imoli je testirao bolid „Alfa Taurija“. Već tada se moglo naslutiti da će biti vozač tog tima u karavanu Formule 1.

Prethodne godine debitovao je u Formuli 3, dok je u 2020. obećavajuće vozio u šampionatu Formule 2 i zauzeo treće mesto. Imao je 15 bodova manje od šampiona Mika Šumahera. Bio je član „Karlina“, tima koji je sponzorisan od „Red Bula“ pa je bilo očekivano da dobije priliku u „Alfa Tauriju“ tim pre što je Rus Danil Kvjat razočarao.

Braun ne štedi komplimente

Cunodu je posle trke za VN Bahreina pohvalio i tehnički direktor Formule 1 Ros Braun:

- On je najbolji debitant poslednjih godina.

Prvi čovek „Alfa Taurija“ Franc Tost još tada je počeo da Cunodu sprema na psihološkom planu izjavom:

- Bolje je da imamo red igrača koji čekaju priliku nego da nemamo ništa, uz napomenu:

- Ukoliko ga angažujemo to je zbog kvaliteta i perspektive, a ne sponzorskih ugovora.

Mesec dana kasnije, u decembru 2020, Cunoda se na Instagram profilu pohvalio da će sledeće sezone nastupati sa brojem 22.

Juki Cunoda

EPA/Valdrin Xhemaj

Juki Cunoda u bolidu „Alfa Taurija“, Foto: EPA/Valdrin Xhemaj

I već na debiju, na VN Bahreina, debitant je oduševio sve prisutne osvajanjem dva boda. Možda je na taj način počela karijera budućeg šampiona sveta.

Uoči početka sezone dva „rukija“ privlačila su pažnju, oba u bolidu „Hasa“. Jedan je, logično, bio Mik Šumaher, čiji se svaki korak prati zbog slavnog oca, sedmostrukog prvaka Mihaela. Drugi je Nikita Mazepin, čiji je otac milijarder, a mladić puni naslovne strane slikama sa ludih provoda i partija, jednostavnije rečeno nedoličnim ponašanjem.

Broj 22 sluti na radost

Brojevi na bolidima uvedeni su 2014. godine, a poslednji takmičar koji je koristio Cunodin broj 22 bio je svetski šampion iz 2009. Dženson Baton.

Oni nisu uspeli da u Bahreinu osvoje ni bod. Pometlao ih je treći debitant, simpatični Cunoda koji je u bolidu „Alfa Taurija“ kroz cilj prošao kao deveti.

Sezona u Formuli 2 bila je, očigledno, dobra osnova.

- Bez tehničkih problema koje je imao, lako bi osvojio titulu F2 - jasan je bio Helmut Marko, sportski savetnik „Red Bula“ i jedan od onih koji ne skriva svoje divljenje s Cunodom, čija “Alfa Tauri“, kao i „Red Bul“, ima Hondin motor.

- Inteligentan je i veoma zreo za svoje godine. Uskoro će biti nova zvezda Formule 1. Svi ga vole. Šarmantan je, sa smislom za humor. Zbog svoje građe (159 cm, 61 kg), vole ga dizajneri kokpita - zaključio je Marko.

Juki Cunoda

AP/Kamran Jebreili

Juki Cunoda, Foto: AP/Kamran Jebreili

Cunoda je debitovao u F1 samo dve godine po dolasku iz Japana gde je 2018. godine osvojio regionalno prvenstvo Formule 4.

- Doveli smo ga u Evropu kako bi se razvijao u F3 i F2. Niko to nije primetio i eksplozija u Formuli 1 - rekao je Helmut Marko koji je na pitanje može li Japanac u budućnosti postati prvak odmah bio jasan:

- Definitivno!

PROČITAJTE JOŠ: