ZASTRAŠUJUĆE: U Meksiku možete da KUPITE mladu za VREĆU hrane, a najskuplje su NAJMLAĐE!

Vesti 29.11.2021 12:35 0

Teoretski, prodaja devojaka je osuđena na zvaničnim kanalima i čak je zabranjena. U svakodnevnom životu, međutim, tradicija je i dalje živa, posebno u selima raštrkanim po teško dostupnim brdima južnog Meksika

ZASTRAŠUJUĆE: U Meksiku možete da KUPITE mladu za VREĆU hrane, a najskuplje su NAJMLAĐE!

Shutterstock

U regionu La Montanja u državi Gerero, zakon o zabrani trgovine devojkama na snazi je od jeseni 2019. godine, ali zvaničnici nemaju načina da kontrolišu unutrašnjost Meksika, posebno pošto pijace u tišini završavaju prodaju buduće supružnice.

  • Najmlađe devojke su najskuplje, mogu koštati oko 4.200 evra, ali ponekad čak i hranom plate za svoju ženu
  • Tradicija i nepisani zakon imaju veću moć u državi Gerero od zakona glavnog grada
  • Za devet od deset žena fizičko, psihičko ili seksualno nasilje je uobičajena pojava
  • Izjednačavanje mogućnosti za decu iz provincije otežava kulturno i jezičko bogatstvo njenih stanovnika, petina ne može da piše i čita španski
  • Razvodi se dešavaju, ali majka sa sedmoro, a nekad i desetoro dece će se izdržavati, ništa ne obavezuje oca da plaća decu

Najmlađe devojke su najskuplje, najspretnije u kućnim poslovima i najlepše. One mogu koštati i 4.000 evra. Ne može svako da priušti takvu "ženu". Mlada pomoć u domaćinstvu može se dobiti i za zemlju, stoku ili drugu željenu robu. Ponekad su ulozi manje preterani - kesa pirinča.

Viridiana Gutierrez Sotelo, iz Opservatorio Ciudadano de Violencias (Građanska opservatorija u državi Gerero), godinama je dokumentovala feminicidio, odnosno brutalno ubistvo žena. Seksualna eksploatacija, marginalizacija, diskriminacija i čitav niz nasilja nad ženama duž pacifičke obale.

- Putujem kroz sela i gradove, Kosta Čiku, Tierra Caliente, Sijeru, Ometepek, oko Akapulka - ponekad imam utisak da je deset od deset žena sa kojima razgovaram doživelo ili doživljava nasilje. Govorim o svakoj mogućoj varijaciji – ekonomskoj, fizičkoj, verbalnoj, seksualnoj, kod kuće, među komšijama, u školi, dodajmo tome otmice, rasizam, seksističko obrazovanje, institucionalno nasilje, prodaju dece, prisiljavanje na rad, mačizam - rekla je.

ZASTRAŠUJUĆE: U Meksiku možete da KUPITE mladu za VREĆU hrane, a najskuplje su NAJMLAĐE!

Shutterstock

 

Kada se lokalni aktivisti požale službenicima oni često reaguju agresijom, nevericom, otpuštanjem, ismevanjem, odlaganjem, širenjem ruku i molbom za strpljenje.

U izvesnom smislu, institucionalno kašnjenje je opravdano, tamo imaju važnije probleme na glavi – strašnu sliku države Gerero u medijima, odliv turista zbog organizovanog kriminala, bezakonja, korupcije, reketa, zaostalosti, siromaštvo i visoku emigraciju kako unutar države tako i u SAD . Zanemarivanje seže decenijama unazad.

- Sa moje tačke gledišta, jedan od Gererovih najvećih problema je visok procenat maloletnih trudnoća, nedostatak seksualnog obrazovanja, seksualno nasilje - silovanje i trudnoća, odbijanje da se izvrši legalni abortus, nedostatak pristupa kontracepciji koja podriva osnovne ljudska prava, odnos prema ženama od strane institucija osnovanih da olakšaju njihovo blagostanje - rekla je Viridiana.

Još jedan ozbiljan problem su tinejdžerske trudnoće koje su rezultat neznanja i ishitrenih veza. Posebno među tradicionalnim zajednicama, u provincijama. Tamo previše dece završava školovanje tokom osnovne škole. Statistički, više devojčica nego dečaka ostaje kod kuće da pomognu porodici, a uskoro i da osnuju svoju. Nepismenost je i dalje problem u Guerreru, a statistički pogađa više žena. Neobrazovanost, nepoznavanje svojih prava, strah od institucija, krug je zatvoren.

Tema koja je Viridijani najvažnija, kako u njenom aktivističkom radu tako iu ličnom iskustvu, jeste seksualno nasilje nad decom i sve njegove posledice.

Viridijana objašnjava ljudima da se za seksualnu eksploataciju maloletnika plaća se zatvorom, a ne novčana nadoknada, što je rešenje koje se nalazi u selima . Jer ko će brinuti o dečjoj psihi? Može li se obnoviti za nekoliko evra?

Slična zapažanja iznosi i Luz Rosa Hernandez iz internata u gradu Oahaka. Po njenom mišljenju, oko 30 odsto. deca iz ruralnih sredina mogu doživeti seksualno nasilje. Ne postoji obrazovanje o seksualnosti. Neki ljudi i dalje veruju da deca dolaze iz dodira. Majke ubeđuju svoje ćerke da je menstruacija izazvana kontaktom sa muškarcima. Neznanje je najgori neprijatelj kojeg treba pobediti.

Nežnost i se*s

Apolonija Plasido, još jedan branilac ženskih prava u regionu Kosta Čike u državi Gerero (ovaj region "pobeđuje" u statistikama o maltretiranju žena – za devet od deset žena fizičko, psihičko ili seksualno nasilje je uobičajeno) vidi i opisuje to ovako:

- Supružnici na selu nikad ne se ne drže za ruke, niko to tamo nije video. Za razliku od grada. Najviše je muž ispred ili iza da posmatra i kontroliše. Takođe nema nežnosti pre se*sa. Ako žena odbije, to znači da ima ljubavnika i još jedan razlog za prebijanje. "Ne" ne postoji u osnovnoj društvenoj ćeliji. Žena će ponekad otići u policiju da podnese prijavu, ali od toga može biti još više problema. A ponekad to ne može jer ne govori španski - kaže ona.

U ratnom stanju muževi i žene ne pričaju džabe, bolje je zaboraviti na zagrljaje. Izlazak iz kuće dozvoljen je samo u društvu muža i po mogućnosti na obližnju njivu radi sakupljanja kukuruza, pasulja ili tikvica. Kada Fraciska, lokalni aktivista iz Gerera, ima priliku da razgovara sa ženom, uvek je čvrsto zagrli jer zna da joj to nedostaje.

ZASTRAŠUJUĆE: U Meksiku možete da KUPITE mladu za VREĆU hrane, a najskuplje su NAJMLAĐE!

Shutterstock

 

Franciska, tek na radionici o ženskim pravima, kada je napunila pedesetu, saznala je da postoji nešto kao što je zadovoljstvo tokom se*sa. Ona to ranije nije slutila, muž ju je vodio kad je hteo, a umetnosti u tome nije bilo. Žena ne sme da preuzme inicijativu u niši, jer ubrzo počinju sumnje gde je trenirala, s kim... Dobra žena je poslušna, nevina u braku i odana majka. Pojavljuju se, sve češće, i razvodi, ali i majka sa sedmoro dece, a nekada i desetoro dece, živeće sama, nijedan zakonski propis ili lokalni običaj ne obavezuje oca da plaća decu.

Tako žene u tradicionalnim seoskim zajednicama žive tiho, iz razboritosti ili iz straha. Biraju put majki i baka, ovde se nerado usvajaju novine, vekovni ritual gradi neprobojni zid. Promena mora biti nežna i dolazi iznutra.

 

Komentari (0)
Loading