Preskočite neandertalace, novootkriveni "Zmajev čovek" može biti naš najbliži srodnik
Foto: Shutterstock

Naučnici su možda upravo pronašli najbližeg rođaka čovečanstva: novootkrivenu ljudsku vrstu po imenu Homo longi ili „Zmajev čovek“.

Gotovo savršeno očuvana fosilna lobanja otkrivena je 1930-ih godina tokom izgradnje mosta u gradu Harbin u provinciji Heilongjiang, na severoistoku Kine. Novi pogled na ove ostatke otkrio je da je to zapravo ranije nepoznata vrsta. Još neobičnije, čini se da je arhaični hominin jedan od naših najbližih homininskih rođaka, čak nam je bliskiji srodnik od neandertalaca.

Neverovatno otkriće došlo je do niza naučnih instituta u Kini, kao i Prirodnjačkog muzeja u Londonu. Njihova otkrića objavljena su ove nedelje u tri rada ( ovde , ovde i ovde ) objavljena u časopisu Cell Press The Innovation.

Homo longi je bio ogromne veličine, sa očnim dupljama četvrtastog oblika, debelim grebenima obrva, širokim ustima, prevelikim zubima i zapreminom mozga sličnom modernim ljudima. Njegov nadimak „Zmajev čovek“ nagoveštava provinciju u kojoj je otkriven Heilongjiang, što znači Reka crnog zmaja. Istraživači veruju da je ovaj pojedinac bio muškarac, star oko 50 godina, koji je živeo u šumovitom okruženju kao deo male zajednice.

Homo longi, ranije poznat kao krabin Harbin, otkriven je u regionu reke Crni zmaj u Heilongjiangu u Kini.

Međutim, datiranje ovog fosila bilo je posebno teško jer su informacije o tačnom mestu njegovog otkrića izgubljene, što znači da istraživači nisu mogli jednostavno datirati fosilni sloj u kojem je pronađen. Umesto toga, istraživači su koristili kombinaciju sofisticiranih geohemijskih analiza, uključujući retke zemaljski elementi, odnosi izotopa stroncijuma i fluorescencija rendgenskih zraka i direktni uranijum, kako bi se bolje razumelo kada je ovaj arhaični čovek lutao Zemljom.

Njihov rad pokazao je da su fosili živeli pre najmanje 146.000 godina. Kada je reč o ljudskoj evoluciji, ovo je bilo duboko zanimljivo vreme. Nekoliko vrsta homo koegzistiralo je u Aziji, Evropi i Africi, uključujući  Homo sapiens  (ljudi), neandertalce, Denisovce i druge. Naročito je bilo zauzeto u istočnoj Aziji gde se izmešalo nekoliko arhaičnih ljudskih vrsta. Ovo porodično stablo, međutim, nije jednostavno i uporedivije je sa porodičnim grmom:  neverovatno isprepletano, haotično i  puno praznina .

Lomo Homo longi se vidi krajnje desno u poređenju sa drugim istočnoazijskim arhaičnim fosilima čoveka, uključujući (od L do R) Pekinškog čoveka, Mabu, Jinniushana i Dalija.

Otkrivanje odnosa između ovih vrsta može biti duboko komplikovano, ali za Homo sapiens i Neandertalce se često pretpostavlja da su usko povezane „vrste braće i sestara“. Neki čak veruju da su neandertalci iste vrste kao i mi i da predstavljaju drugu podvrstu . Iako bi to moglo ostati tačno, istraživači veruju da je Homo longi možda još bliskiji s nama od neandertalaca.

Portret kako je možda izgledao Zmajev čovek. Kredit za sliku: Čuang Zhao
Bez obzira na tačnu prirodu ove veze, jasno je da „Zmajev čovek“ baca novo svetlo na misterioznu prošlost roda Homo .

„Široko je verovanje da neandertalci čine sestrinsku grupu loze sapiens. Ali naše analize sugerišu da harbinski kranijum i neki drugi fosili srednjeg pleistocena iz Kine čine treću istočnoazijsku lozu, koja je zapravo bliža sapiensu nego neandertalci “, profesor Chris Stringer, vođa istraživanja u Ljudskom poreklu u Prirodnjačkom muzeju , navodi se u izjavi poslatoj IFLScience.

„Procenjuje se da ga srednji pleistocen svrstava u azijske savremenike evoluirajućih vrsta H. sapiens, H. neanderthalensis i Denisovan. Možda je čak i predstavnik zagonetnih Denisovanaca, ali to je nešto za sledeće faze istraživanja. “