kafić
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

U jednom trenutku naiđu ljubazni gosti, a već u sledećem – nevaspitani i previše zahtevni.

Zbog toga mnogi zaposleni smatraju da čuvena fraza "gost je uvek u pravu" jednostavno nije tačna. Isto tvrdi i Mari Luz Herera, konobarica iz Španije, čiji je TikTok video postao viralan i izazvao burne reakcije na mrežama.

"Gosti nisu uvek u pravu"

Mari Luz otvoreno priznaje da konobari godinama trpe pritisak zbog neosnovanog uverenja da su mušterije nepogrešive.

– Zaboga, ljudi, ko je izmislio frazu "gost je uvek u pravu"? To je najveća zabluda. Gosti nisu uvek u pravu i vreme je da se prestane sa tim – poručila je ona.

Dodala je da neki konobari imaju više dara za komunikaciju, a neki manje, ali je naglasila da ponašanje gostiju često pravi najveći problem.

– Mnogo je nevaspitanih ljudi koji misle da zbog 20 evra imaju pravo da te ponižavaju – kaže Mari.

Strah od vlasnika i lažnih recenzija

Pored neprijatnih situacija u lokalu, konobari danas strahuju i od negativnih recenzija na internetu. Kako Mari objašnjava, nezadovoljni gosti sada lako mogu ostaviti lažan ili preuveličan komentar na Google-u ili TripAdvisor-u, a vlasnici često više veruju tim recenzijama nego svojim radnicima.

– To je začarani krug. Konobar trpi ponižavanja uživo, a zatim i strah od onoga što će biti napisano na internetu. Tako radnik uvek ispadne krivac – ističe Mari.

Ugostiteljstvo pod pritiskom

Zbog ovakvih situacija mnogi izbegavaju posao u kafićima i restoranima. Statistika u Španiji pokazuje da se ugostiteljstvo suočava sa velikim izazovima, a jedan od glavnih razloga su upravo bahati i nevaspitani gosti.

Mari Luz zaključuje da radnici u ugostiteljstvu zaslužuju više poštovanja i razumevanja, jer kvalitet usluge zavisi od međusobnog poštovanja – i konobara i gostiju.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading