ZAŠTO SU PIVSKE FLAŠE ZELENE ILI BRAON? Odgovor će iznenaditi i najveće pivopije
Dok ljudi širom sveta verovatno prepoznaju flašu piva kada je vide, mnogi možda ne shvataju zašto flaše piva izgledaju onako kako izgledaju.
Staklene flaše za proizvodnju piva korišćene su još u 16. veku. Komercijalno flaširanje nije počelo sve do druge polovine 17. veka i mnogi proizvođači su se suočili sa problemom staklenih flaša piva koje nisu dovoljno jake da izdrže pritisak ugljen-dioksida koji se koristi za proizvodnju piva.
Shuterstoock
Staklo je odlično, ali ne providno
Trebalo je oko sto godina pre nego što su proizvođači piva otkrili da su flaše sa dugim grlom način da izbegnu problem.
Staklo koje se danas koristi za flaširanje piva je čvršće nego u prošlosti, tako da se različiti oblici mogu efikasno i bezbedno koristiti.
Staklo se prvobitno koristilo za čuvanje piva jer se pokazalo da je najbolji materijal za duže održavanje svežine tečnosti.
Ali je trebalo vremena da se dođe do zaključka da providno staklo nije pravi izbor kada je u pitanju pivo. Providno staklo je postalo problem. Providne flaše piva ostavljene na suncu brzo bi se ukiselile memjajući miris i ukus piva.
Shuterstoock
Smeđe flaše su idealne
Nakon značajnog istraživanja o tome zašto se pivo čuvano u staklenim flašama tako brzo kvarilo, naučna istraživanja su pokazala da su ultraljubičasti zraci sunca odgovorni za oštećenje kiselina koje se nalaze u hmelju.
Pre inovacija moderne industrije flaširanja piva, proizvođači su morali da pronađu rešenje kako bi sprečili UV zrake da unište njihove serije. Otkrili su da korišćenje smeđih pivskih flaša štiti pivo od UV zraka, slično kao sunčane naočare koje štite naš vid. Smeđe pivske flaše i danas koriste mnogi od najpopularnijih proizvođača piva.
Smeđe staklene flaše su i dalje idealan materijal za flaširanje piva jer pružaju vrhunsku zaštitu od UV zraka. Međutim, bilo je vreme tokom Drugog svetskog rata kada je smeđe staklo bilo veoma traženo. Mnoge kompanije nisu mogle da nabave smeđe staklo za proizvodnju pivskih flaša i morale su da prave flaše od zelenog stakla. Zelena boja nije štitila tako dobro kao smeđa, ali je radila bolji posao od providnog stakla.
Shuterstoock
Zelena flaša kao simbol
Proizvođači piva počeli su da koriste zeleno staklo kako bi označili kvalitet svog piva. Ovo je potrošačima olakšalo da razlikuju koja piva potiču iz evropskih pivara više klase i kao takva, zelena boca je postala simbol statusa.
Današnji proizvođači piva više ne moraju da koriste zeleno staklo iz nužnosti, ali neke kompanije ostaju pri zelenim bocama u svrhu brendiranja i marketinga.
Što se tiče providnih staklenih boca, zahvaljujući modernoj tehnologiji, današnje providno staklo može biti imati UV zaštitu kako bi se osiguralo da pivo ostane sveže, piše O Berk.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)