PRELEPA PLAŽA NA MAJORKI POSTALA JE PRETRPANA I ZAGAĐENA Lokalci se bune, ali turisti ne odustaju
Društvene mreže postale su glavni izvor preporuka za putovanja poslednjih godina. Ali kada mesto postane previše popularno, često dolazi do neželjenih posledica.
Upravo se to dogodilo sa plažom Kalo des Moro na Majorci, nekada mirnim i gotovo netaknutim zalivom, koji se zbog silnih reklama i preporuka na mrežama pretvorio u simbol prekomernog turizma i zagađenja.
U poslednjih godinu dana, Kalo des Moro se pojavio na više od 1.300 TikTok objava, koje su prikupile preko 10 miliona pregleda. Lepota ovog malog zaliva - tirkizno more, zlatni pesak i visoke stene prekrivene zelenilom, potpuno su očarali društvene mreže.
Ali nije prošlo bez posledica. Do 4.000 ljudi dnevno je počelo da dolazi na lokaciju, sa čak 1.200 vozila, otkrila je ovo gradonačelnica Marija Pons prošle godine.
Na video snimcima sada možete videti duge redove turista koji čekaju da siđu na plažu, staze prekrivene smećem i razbacane plastične flaše, kese i ostatke hrane duž cele obale. U stvarnosti, ovaj komad prirodnog raja uopšte ne izgleda kao na fotografijama.
Zbog ogromnog pritiska, lokalne vlasti su uklonile sve promotivne materijale o plaži sa svojih veb stranica, a lokalni stanovnici su pokrenuli proteste. Jedan od njih je uključivao 300 aktivista koji su upozoravali na opasnosti masovnog turizma i uništavanja životne sredine. Pre tri godine, čak su ograničili ulazak turističkih kruzera na tri dnevno.
Jedan od viralnih video snimaka prikazuje razliku između „Instagram verzije“ Kalo des Mora i stvarne situacije, a razlika je zapanjujuća. Ispod videa, komentari su puni razočaranja.
„A onda se ljudi pitaju zašto meštani protestuju protiv prekomernog turizma, „Došao sam ovde pre 7 godina i bilo je netaknuto. Sada je sramota videti šta su ljudi uradili“, „Majorka je lepa, ali turisti rade ovo.“ Meštani nikada ne bi tako uništili svoje ostrvo“, bili su samo neki od komentara.
Prošlog leta, turistički zvaničnici su pozvali kreatore sadržaja na društvenim mrežama da istraže manje poznata mesta na Majorci.
Umesto toga, Kalo des Moro je postao vrhunska destinacija za „selfi turizam“, koji je daleko prevazišao svoj kapacitet od samo 100 ljudi.
Vlasti su od tada povukle sve zvanične slike uvale i zamolile medije da prestanu da je promovišu ovu plažu.
Prema lokalnim majorskim medijima, influenseri su prevorili ovu malu površinu od 40 metara u katastrofu, sa čak 4.000 turista dnevno koji iza sobom ostavljaju na tone đubreta, piše Euro Weekly.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)