ŠTA BI SE DESILO AKO BI SE VRATA ZA EVAKUACIJU OTVORILA DOK JE AVION U VAZDUHU? Pilot otkrio pravu istinu - iznenadićete se
Prilikom izbora sedišta u avionu, može biti primamljivo izabrati sedište blizu vrata za evakuaciju zbog dodatnog prostora za noge.
Međutim, važno je znati da će vas tokom ukrcavanja stjuardesa gotovo sigurno pitati da li zaista želite da sedite na tom sedištu. Razlog za to je što su ova sedišta rezervisana za putnike koji su sposobni da pomognu u slučaju hitne evakuacije, pa će vas pitati da li ste spremni i voljni da preuzmete tu odgovornost.
Shuterstoock
Šta se dešava kada se vrata otvore dok je avion na zemlji?
Pokušaji nasilnog otvaranja vrata za izlaz u slučaju nužde u avionu postali su, izgleda, omiljeni trik onih koji žele da izazovu probleme na visini od devet hiljada metara ili da ublaže svoj strah - na potpuno pogrešan način.
Den Bab, dr. Sajens, bivši pilot i sadašnji stručnjak za bezbednost u vazduhoplovstvu, objasnio je da otvaranje vrata za izlaz u slučaju nužde, koja su namenjena isključivo za evakuaciju, dok je avion na zemlji, dovodi do otvaranja vrata i naduvavanja kliznih vrata.
To je zato što se pritisak vazduha unutar i spolja kabine izjednačava, što omogućava putnicima da otključaju mehanizam za zaključavanje vrata. Iako su obično stjuardese te koje aktiviraju mehanizam tokom nužde, poznato je da neoprezni putnici i članovi posade ponekad aktiviraju klizne vrata van vanrednih situacija.
Shuterstoock
Šta se dešava kada neko pokušava da otvori vrata dok avion leti?
Nedavno, u decembru prošle godine, let u Španiji morao je da bude evakuisan nakon što je panični muški putnik otvorio klizna vrata za izlaz u slučaju nužde dok je avion stajao na pisti.
Mesec dana kasnije, nespretni član posade jedne avio-kompanije koštao je tu kompaniju 122.000 dolara nakon što je slučajno aktivirao sigurnosnu rampu.
Ali šta se dešava kada neko pokuša da uradi isti „trik“ u vazduhu? Da otvori vrata?
Jedan pilot otkriva da se ne dešava - apsolutno ništa.
Ovaj fenomen se javlja zbog velike razlike u pritisku između unutrašnjosti i spoljašnjosti aviona, što zapravo drži vrata čvrsto zatvorenim, zahvaljujući mehanizmu koji je nalik na čep, prenosi Nypost.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)