svadba
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen/instagram

Usamljenost sve češće postaje tiha epidemija modernog doba. Ljudi žele bliskost, ali je ne pronalaze. Žele društvo, ali im fali povod. I upravo tu nastaje fenomen koji je istovremeno bizaran i genijalan – fiktivne svadbe!

U oglasu koji se poslednjih dana širi društvenim mrežama i izaziva lavinu komentara, poziva se na "svadbu koja to nije". Sve izgleda kao prava žurka povodom venčanja – od mladenačkog para, kumova, svadbene večere i benda, pa do dolaska mladenaca brodom na splav! Ali nema braka. Nema matičara. Nema ni pravog para. Samo sjaj, iluzija i prilika da se bar na jedan dan osetite kao gost – ili možda čak i kao kum.

Ceo paket košta 40 evra, a u cenu su uračunati hrana, piće, muzika i „uspomene koje ćete prepričavati“. Organizatori poručuju: dođite sami ili s društvom, upoznaćete nove ljude, možda čak i srodnu dušu. Sve je zamišljeno kao emotivna simulacija, ali sa glamuroznim dodirom. Haljine, odela, kamere i – naravno – Instagram!

„Koliko ste puta pomislili da vas niko više ne zove na svadbe? Da vam fali da obučete nešto svečano, da igrate uz trubače i jedete svadbenu supu? E pa, sad možete. Bez mladoženje. Bez mlade. Samo vi, i vaša želja da se na trenutak osećate kao deo bajke“, navodi se u promotivnom snimku.

Komentari gore, internet gori

Ali internet ima svoju reč. I nije nežna.

„Ovo je ‘Black Mirror’ u realnom životu!“, „Hoće li sledeće biti lažna sahrana, da vidiš ko bi ti došao?“, „Samo još jedna prilika za slikanje i fejkovanje života“, pišu korisnici mreže X (bivši Twitter).

Jedni se zgražavaju, drugi se smeju, a treći... planiraju da idu.

Sociolozi kažu da ovakvi trendovi nisu iznenađenje: „Ljudi žele da pripadaju. Ako to ne mogu kroz stvarne životne događaje, pronaći će način da to isceniraju. Čak i ako znaju da je sve lažno, emocija koju traže – nije.“

I biznis i terapija?

Verovali ili ne, ovaj koncept već postoji u Japanu i Južnoj Koreji – tamo se iznajmljuju gosti za venčanja, ali i glumci za porodične okupljanja i rođendane. U Srbiji, čini se, ideja tek uzima maha – ali sudeći po interesovanju, ovo može postati unosan biznis, posebno među mladima željnim provoda, ali i emotivne validacije.

U svetu gde je sve podložno filterima, lajkovima i veštački stvorenim pričama, fiktivna svadba možda i nije najčudnija stvar. Možda je to samo još jedan način da ljudi kažu „da“ – sami sebi.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading