zbunjena žena
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Iako na prvi pogled izgleda jednostavno, ovaj zadatak je izazvao žustre diskusije među korisnicima interneta.

Reč je o zadatku u kojem je moguće dobiti dva različita rezultata, u zavisnosti od redosleda izvršavanja matematičkih operacija. Čini se da je osnovni problem u tome što nisu svi sigurni da li zagrade imaju prioritet prilikom rešavanja zadatka.

Zadatak, koji je postao viralan među srednjoškolcima, izazvao je veliki broj komentara i polemika. Sudeći po reakcijama na društvenim mrežama, mnogi nisu uspeli da dođu do ispravnog rešenja, dok su drugi imali različita tumačenja redosleda operacija.

U zadatku se neki odlučuju da prvo pomnože 2 i 4 (pošto su u zagradi), dok drugi rešavaju zadatak u skladu sa hijerarhijom matematičkih operacija, uklanjajući zagrade i nastavljajući dalje. Rezultati mogu biti ili 1 ili 16, što izaziva dodatne sumnje među onima koji nisu sigurni u redosled operacija.

Ovaj matematički zadatak izazvao je podelu čak i među matematičarima, a odgovor na pitanje da li zagrade imaju prednost prilikom rešavanja zadatka postao je predmet debate. Stručnjaci su podeljeni, a najubedljiviji argumenti sugerišu da je tačan odgovor 1.

Zbog nesuglasica oko rešavanja zadatka, list "Mirror" je kontaktirao profesora matematike sa Oksforda, a njegov odgovor je iznenadio mnoge.

Profesor, koji je želeo da ostane anoniman, ističe da zadatak nije postavljen sa jednim tačnim rešenjem, već se zasniva na različitim interpretacijama u vezi sa redosledom operacija.

Profesor je napomenuo da se bez preciznijih zagrada mogu javiti nedoumice. Takođe, ukazao je na važnost poznavanja konvencija o redosledu računskih operacija.

Sada je red na vama – napišite nam u komentarima koji je vaš rezultat!

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading