MATEMATIČKI ZADATAK KOJI JE POSVAĐAO INTERNET Samo 1% ljudi može da ga reši, da li vi znate tačan odgovor?
Iako na prvi pogled izgleda jednostavno, ovaj zadatak je izazvao žustre diskusije među korisnicima interneta.
Reč je o zadatku u kojem je moguće dobiti dva različita rezultata, u zavisnosti od redosleda izvršavanja matematičkih operacija. Čini se da je osnovni problem u tome što nisu svi sigurni da li zagrade imaju prioritet prilikom rešavanja zadatka.
Zadatak, koji je postao viralan među srednjoškolcima, izazvao je veliki broj komentara i polemika. Sudeći po reakcijama na društvenim mrežama, mnogi nisu uspeli da dođu do ispravnog rešenja, dok su drugi imali različita tumačenja redosleda operacija.
U zadatku se neki odlučuju da prvo pomnože 2 i 4 (pošto su u zagradi), dok drugi rešavaju zadatak u skladu sa hijerarhijom matematičkih operacija, uklanjajući zagrade i nastavljajući dalje. Rezultati mogu biti ili 1 ili 16, što izaziva dodatne sumnje među onima koji nisu sigurni u redosled operacija.
Ovaj matematički zadatak izazvao je podelu čak i među matematičarima, a odgovor na pitanje da li zagrade imaju prednost prilikom rešavanja zadatka postao je predmet debate. Stručnjaci su podeljeni, a najubedljiviji argumenti sugerišu da je tačan odgovor 1.
Zbog nesuglasica oko rešavanja zadatka, list "Mirror" je kontaktirao profesora matematike sa Oksforda, a njegov odgovor je iznenadio mnoge.
Profesor, koji je želeo da ostane anoniman, ističe da zadatak nije postavljen sa jednim tačnim rešenjem, već se zasniva na različitim interpretacijama u vezi sa redosledom operacija.
Profesor je napomenuo da se bez preciznijih zagrada mogu javiti nedoumice. Takođe, ukazao je na važnost poznavanja konvencija o redosledu računskih operacija.
Sada je red na vama – napišite nam u komentarima koji je vaš rezultat!
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)