restoran
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

U poslednje vreme, srpski restorani našli su se pod lupom zbog načina na koji pružaju usluge gostima. Iako restorani mogu izgledati kao mesta gde se uživa u dobroj hrani i atmosferi, sve je više priča o tome kako se neki ugostitelji služe nepoštenim praksama koje utiču ne samo na finansije, već i na zdravlje gostiju.

Jedan od ključnih načina na koji neki restorani varaju goste jeste "prevare" sa porcijama. Na meniju može pisati da je porcija ogromna, ali nakon što je servirana, gosti često primete da je zapravo količina hrane daleko manja nego što je predstavljena. Takvi trikovi se često koriste sa porcijama koje su reklamirane kao "porcija za dvoje", dok u stvarnosti to nije dovoljno ni za jednog gosta. Na taj način, restorani štede na hrani, a gosti se osećaju prevarenima, često i gladni nakon obroka.

Još jedna taktika koja je postala česta u srpskim restoranima jeste korišćenje jeftinih sastojaka koji se maskiraju kao skupi, dok su u stvarnosti znatno niže kvalitete. Svinjski but može postati "odrezak" samo zahvaljujući začinima, dok riba koju reklamiraju kao "morsku" često potiče iz ribnjaka, a ne mora biti ni blizu svežoj morskoj hrani. Gostima se prodaje priča o specijalitetima, dok je zapravo reč o jednostavnim, jeftinim namirnicama koje nisu vredne visoke cene.

Zanimljivo je i to da restorani koriste taktiku podizanja cena usluga i napojnica koje nisu obavezne, ali se često implicitno očekuju. Gosti su često nesvesni da je većina napojnica već uključena u račun, dok se na kraju osećaju obaveznima da dodatno ostave novac konobaru.

Nažalost, ovakve prakse mogu imati ozbiljne posledice po zdravlje ljudi. Velike porcije hrane koje se reklamiraju kao "posebne" često su bogate kalorijama, šećerima i mastima. Korišćenje jeftinih i loših sastojaka može imati uticaj na kvalitet obroka, što dugoročno može dovesti do zdravstvenih problema kao što su gojaznost, dijabetes i problemi sa srcem.

Dok restoranima, naravno, nije u interesu da pokažu sve svoje trikove, potrošači su sve svesniji ovih nepoštenih praksi. U vremenu kada je zdravlje postalo imperativ, a potrošači sve informisaniji, ugostiteljski sektor bi morao da se okrene etičkim i održivim praksama, ako žele da izgrade poverenje među gostima.

Na kraju, restorani koji ne igraju po pravilima ne samo da ugrožavaju poverenje svojih posetilaca, već mogu postati svedoci toga kako im se broj gostiju smanjuje. Gosti koji se osećaju prevarenima sigurno neće poželjeti da se vrate, a ovakvi restorani će ostati samo priča o tome kako su pokušali da profitiraju na račun zdravlja i zadovoljstva svojih posetilaca.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading