skajp
Foto: Shutterstock/Shuterstoock

Cilj ukidanja Skajpa, kako je navedeno, je da se pojednostave ponude za komunikaciju sa potrošačima.

Alternativa Skajpu je platforma Teams, na koju će milioni preostalih korisnika Skajpa preći u narednim danima, izveštava Independent.

Gašenje

Foto: Shutterstock

 

 

U saopštenju kojim se najavljuje odlazak Skajpa, predstavnici Majkrosofta, koji je kupio kompaniju 2011. godine za 8,5 milijardi dolara (6,6 milijardi funti), su naveli:

- Skajp je oblikovao modernu komunikaciju i podržavao bezbroj značajnih trenutaka.

skajp

Shuterstoock

 

 

Šta se dogodilo sa Skajpom?

Prvi deo priče je da Skajp jednostavno nije mogao da prati kada su na tržište ušli blistaviji konkurenti, poput Zuma.

Druga teorija je da je pad delimično bio zbog toga što Skajp nije bio prilagođen eri pametnih telefona.

Neki stručnjaci smatraju da je Majkrosoft efikasno marginalizovao Skajp u kako bi ojačao Teams.

Skajp

Foto: Shutterstock

 

 

Sinonim za video pozive

Skajp su 2003. godine pokrenuli danski programer Janus Fris i švedski programer Niklasa Zenstrem.

Skajp je postigao ogroman uspeh - imao je 75 miliona aktivnih korisnika do kraja 2005. godine.

Zatim je eBay je kupio Skajp 2006. godine za 2,6 milijardi dolara.Onda su se pojavili veliki igrači. Majkrosoft je  kupio Skajp 2011. godine, u vreme kada je on imao oko 150 miliona mesečnih korisnika i 663 miliona registrovanih globalnih korisnika. Skajp je bio toliko rasprostranjen da je postao sinonim za video pozive.

skajp

Shuterstoock

 

Kraj jedne ere

Skajp je počeo da gubi popularnost  krajem 2010-ih, kako su desetine ozbiljnih platformi za društvene mreže i video pozive počele da dobijaju na popularnosti, kao što su Zum (pokrenut 2012. godine), Slek (2013. godine) i Majkrosoftov softver Teams (2017).

Prosečan dnevni broj korisnika Skajpa pao je na oko 23 miliona do 2020. godine, uprkos kratkom ponovnom porastu tokom pandemije. Delimično je to bilo zato što Skajpova tehnologija nije bila toliko prilagođena pametnim telefonima

Tehnološki stručnjaci kažu da se Majkrosoftova kupovina Skajpa često doživljava kao kraj popularne aplikacije.  Majkrosoft je fokusirao svoje napore na Teams agresivno ga integrišući sa drugim Ofis aplikacijama kako bi privukao korporativne korisnike.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading