NA OVAJ DAN 1869.  Završena je transkontinentalna železnica, objedinjujući Sjedinjene Države
Foto: Printscreen/pinterest

Foto: Printscreen/pinterest

 

10. maja 1869. godine predsednici železničkih pruga Union Pacifik i Central Pacifik su se sastali u Promontoriju u državi Juta i da bi zakucali svečani poslednji šiljak u železničku prugu koja povezuje njihove pruge. Ovo je prvi put u istoriji SAD omogućilo transkontinentalno putovanje železnicom . Putnicima zapadno orijentisanim više neće biti potrebno dugo i opasno putovanje vozom.

Od najmanje 1832. godine, istočni i pogranični državnici shvatili su potrebu da povežu dve obale. Međutim, tek 1853. Kongres je dodelio sredstva za istraživanje nekoliko trasa transkontinentalne železnice. Stvarna izgradnja pruge morala bi da čeka još duže, jer tenzije sever-jug sprečavaju Kongres da postigne dogovor o tome gde će linija početi.

Godinu dana nakon građanskog rata , Kongres pod kontrolom republikanaca doneo je Zakon o tihookeanskoj železnici (1862.), garantujući bespovratna sredstva i zajmove za dve železničke pruge koje je izabrala za izgradnju transkontinentalne linije, Union Pacifik i Central Pacifik. Železnice su počele da rade 1866. iz Omahe i Sakramenta, kovajući severni put preko zemlje. U svojoj želji za zemljom, dve linije su se gradile jedna pored druge i o konačnom mestu sastanka trebalo je ponovo pregovarati.

NA OVAJ DAN 1869.  Završena je transkontinentalna železnica, objedinjujući Sjedinjene Države

Foto: Printscreen/pinterest

 

Oštre zime, zapanjujuća letnja vrućina i bezakoni, grubi uslovi novonaseljenih zapadnih gradova učinili su bednim radnike iz Union Pacifik-a - uglavnom veterane građanskog rata irskog porekla. Pretežno imigrantska kineska radna snaga u centralnom Pacifiku takođe je imala popriličan broj problema, uključujući brutalne 12-časovne radne dane postavljajući šine nad planinama Sijera Nevada (takođe su primale manje plate od svojih belih kolega). U više navrata čitave posade bile bi izgubljene u lavinama ili bi u slučaju nesreće sa eksplozivom ostalo nekoliko mrtvih.

Zbog svih nedaća koje su pretrpeli, radnici Union Pacifika i Central Pacifika usšeli su da završe železnicu - položivši skoro 2.000 milja pruge - do 1869. godine, pre roka i ispod budžeta. Putovanja koja su mesecima trajala vagonima ili nedelje brodom sada su trajala samo par dana. Njihov rad imao je neposredan uticaj: Godine nakon izgradnje železnice bile su godine brzog rasta i širenja za Sjedinjene Države, velikim delom zahvaljujući brzini i lakoći putovanja koje je pruga pružala.

Još zanimljivosti možete pročitati OVDE!

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading