točenje goriva
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

I dok većina razmišlja o klimi u autu i pregrevanju motora, mehaničari upozoravaju na tihi, ali potencijalno veoma opasan problem kod benzinaca - nagomilavanje pritiska u rezervoaru i curenje goriva pri otvaranju čepa.

Šta se zapravo dešava?

Na velikim vrućinama, gorivo u rezervoaru isparava i stvara zapaljive gasove. Kada ventil rezervoara ne funkcioniše kako treba, dolazi do nagomilavanja pritiska. Čim otvorite čep – možete čuti jak zvuk oslobađanja gasa, a u pojedinim slučajevima benzin čak krene da curi.

Stručnjaci ističu da se ovo ne sme zanemariti jer u kombinaciji sa visokim temperaturama i vrelim metalom automobila – rizik od zapaljenja naglo raste, piše jutarnji.hr. 

Ventil rezervoara – mali deo koji pravi veliku razliku

Reč je o komponeneti koju većina vozača ne poznaje – ali koja je ključna za bezbednost. Ventil ima zadatak da sakuplja isparene gasove iz rezervoara i preusmeri ih u motor, gde se sagorevaju. Time se sprečava izlazak otrovnih gasova u atmosferu i smanjuje pritisak unutar sistema.

Ukoliko ventil ne radi, gasovi nemaju gde da odu, pa dolazi do opasne akumulacije.

točenje goriva

Foto: Shutterstock

 

Kada je vreme za uzbunu?

Ako pri svakom sipanju goriva osećate jak pritisak, čujete šištanje ili primetite curenje goriva – nemojte čekati! To može biti signal da je ventil blokiran, da postoji kvar u sistemu za isparavanje goriva ili začepljenje u cevima.

Ovi kvarovi obično ne pale lampicu na instrument tabli, što ih čini još podmuklijim – jer većina vozača nastavlja da vozi ne znajući da im automobil predstavlja potencijalnu opasnost.

Šta uraditi?

Odmah posetite servis i proverite sistem za isparavanje goriva. Provera traje kratko, ali vam može spasiti vozilo – i živote.

U vreme kada temperature rastu, a asfalt ključa, benzinci su posebno osetljivi. Ne dozvolite da vas na benzinskoj pumpi sačeka neprijatno iznenađenje.

BONUS VIDEO

b

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading