Stjuardesa, avion, unutrašnjost aviona
EPA/Fernando Bizzera Jr
Stjuardesa, avion, unutrašnjost aviona

EPA/Fernando Bizzera Jr

Stjuardesa, avion, unutrašnjost aviona, Foto: EPA/Fernando Bizzera Jr

Ina Melisa Hasim probila je limit kada je vaga pokazala da ima više od 60 kilograma. Njen ugovor sa aviokompanijom raskinut je 2017. godine.

12. februara sud Malezije presudio je u korist aviokompanije i Hasimova je izgubila slučaj zbog nepravednog otpuštanja prema malezijskom zakonu o nezaposlenosti.

Independent je objavio da je domaćica otpuštena jer nije bila u zdravom rasponu težine na grafikonu indeksa telesne mase. Kompanija tvrdi da je težina kabinskog osoblja neophodna da bi putnici bili sigurni.

Da bi zadržala imidž vrhunske aviokompanije, Malazija Erlajnz Airlines je još 2015. godine uvela pravila upravljanja težinom za članove posade. Dato joj je 18 meseci da smrša kako bi ispunila ciljeve aviokompanije.

Očekivalo se da ide na redovne provere telesne težine kod zdravstvenog radnika, međutim, avio-kompanija tvrdi da nije bila na nekoliko tih pregleda.

Advokati tvrde da su da takvi zahtevi za težinu nepravedni i da ih ne regulišu drugi konkurenti.

Predsedavajući vladajućeg suda rekao je: “Sud je uveren da je kompanija pružila podnosiocu zahteva široke mogućnosti i šanse da se pridržava politike kompanije i da uprkos mnogim mogućnostima, podnosilac zahteva dosledno nije uspeo da je ostvari optimalnu težinu.”

U 2015. godini, kada je kompanija objavila svoju politiku težine, rečeno je: „Kao kabinsko osoblje, osim održavanja izgleda koji je postavila kompanija, odgovorni ste i da osigurate bezbednost naših putnika tokom leta