Međunarodna svemirska stanica
Profimedia
Međunarodna svemirska stanica

Profimedia

Međunarodna svemirska stanica, Foto: Profimedia

Mnoge kompanije nastoje da putovanja u kosmos učine dostupnim „običnim ljudima“, a šanse da se to zaista i dogodi povećavaju se zahvaljujući osnivanju privatnih kosmičkih preduzeća kao što je „Spejs iks“, piše novinar „Internešenel biznis tajmsa“ Suradž Radhakrišnan.

Rusija se priključila ovom trendu i saopštila da planira da izgradi raskošan hotel na Međunarodnoj svemirskoj stanici koji bi imao zasebne kabine s velikim prozorima, kupatila, trenažere, bežični internet i mogućnost izlaska u otvoreni kosmos u pratnji profesionalnih ruskih kosmonauta.

Cena celog „kompleta“ koštala bi oko 60 miliona dolara za mesec dana. Cena za jednog čoveka, bez izlaska u otvoreni kosmos, koštala bi 40 miliona dolara.

U ovom trenutku „Roskosmos“ predlaže izgradnju modula težine 20 tona i dužine od 15,5 metara, u kojem bi bile četiri sobe, kao i sanitarni i medicinski punkt istih gabarita.

Izgradnja turističkog modula koštala bi između 279 i 466 miliona dolara. Unutrašnja konstrukcija modula ličila bi na naučno-energetski modul Međunarodne svemirske stanice koji Rusija u ovom trenutku gradi za potrebe same stanice.

U planu je da drugi modul bude izgrađen uz pomoć privatnih i državnih investicija. Troškove bi pokrivalo slanje do šest turista godišnje na Međunarodnu svemirsku stanicu.

NASA i niz privatnih kompanija, kao što su „Spejs iks“ i „Virdžin galaktik“ takođe teže da učine dostupnijim kosmička putovanja.

Nedavno je kineska kompanija predložila projekat koji podrazumeva postavljanje bilborda na Mesecu. „Zamislite logotipe ’Najk‘ ili ’Starbaks‘ na Mesecu, posetu supermarketa na Marsu ili surfovanje na Titanu. Da bi se dostigla ova tačka razvoja, kosmički turizam mora da dobije podsticaj, a Rusija je učinila korak u tom pravcu“, zaključuje autor „Internešenel biznis tajmsa“.