OD PRVOG DO POSLEDNJEG DANA VANREDNOG STANJA Ljudi u Srbiji su jednu namirnicu neprestano kupovali, rast prodaje čak 500%

Analiziran rast tražnje proizvoda u marketima

Prodavnica
Foto: Alo!/Masanori Jošida

Privredna komora Srbije, tokom vanrednog stanja u Srbiji, redovno je analizirala rast tražnje za osnovnim životnim namirnicama u 11 najvećih trgovinskih lanaca. Uoči, i na početku vanrednog stanja znatno je povećana potražnja, da bi se kasnije situacija na tržištu stabilizovala.

Za vikend 14. i 15. marta, koji je prethodio uvođenju vanrednih mera, zabeležen je najveći rast tražnje u svim kategorijama osnovnih životnih namirnica - brašna za čak 463,20 odsto, soli 412 odsto, ribljih konzervi 324,20 odsto, testenina 285,5, odsto, ulja 264,00 odsto. Potražnja je bila velika posebno za namirnicama produženog roka trajanja, što se pripisuje psihološkom efektu stvaranja zaliha u domaćinstvima.

Posle toga, tražnja se stabilizovala i uravnotežila, a primetna je bila povećana kupovina robe kraćeg roka trajanja jaja, ribe, svežeg mesa.

Prema podacima, u četvrtak 7. maja, došlo je do rasta tražnje u 21/23 kategorije osnovnih životnih namirnica. Najveći rast tražnje zabeležen je za testeninom (85,2%), uljem i deterdžentima.

 

 

 

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi